Biznis

#aktualno

Hoće li liniju Zadar-Preko preuzeti talijanski brodar?

Hoće li liniju Zadar-Preko preuzeti talijanski brodar?
Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Brodsku liniju Zadar – Preko uskoro bi trebala preuzeti talijanska tvrtka CARONTE & TOURIST ISOLE MINORI S.p.A., registrirana u Messini na Siciliji. Ova tvrtka dobila je pravo prijevoza na spomenutoj liniji bez natječaja zbog čega se iz Općine Preka žustro bune zbog nelogičnosti ove odluke.

Načelnik općine Preko, Jure Brižić potužio se kako ga iznenađuje ovakav potez koji bi mogao izazvati veliki kaos, obzirom da se radi o tvrtki koja je u blokadi i kojoj su blokirana tri trajekta, a Agencija nije provjerila tu tvrtku koja je konkurencija domaćoj. Brižić poduzima sve mjere kako bi se ova situacija riješila u korist Jadrolinije te kaže kako će iskoristiti sve pravne mogućnosti i pokušati napraviti sve da ne dođe do realizacije ove opcije.

 „Ukoliko dođe do toga da strana tvrtka preuzme ovu liniju, mi ćemo morati pribjeći nekim drugim metodama i fizičkim barijerama kako ne bi došlo do kaosa“, kazao je Brižić.

Kako saznaje Novi radio, ova strana tvrtka još uvijek nije zadovoljila sve kriterije za početak vožnje: od određenih dozvola Ministarstva prometa i infrastrukture, opreme koje mora sadržavati u brodu do prostora na kopnu za prodaju karata.

„Agencija za obalni linijski promet je donijela rješenje kojim talijanskom brodaru dozvoljava da vozi na liniji Zadar-Preko sa dodatnim linijama. Sve je odrađeno bez natječaja, ali sukladno Zakonu koji je omogućio da se na takav način može dati dodatna linija. Meni osobno je nezamislivo da se u 21. stoljeću u Europi koja počiva na transparentnosti, na taj način dodjeljuje nešto tako bitno, naročito državne tvrtke Jadrolinije koja je od strateškog značaja sada uvodi konkurencija bez javnog natječaja.“

Brižić je dodatno istaknuo kako Agencija za obalni linijski pomorski promet u Splitu nije uzela u obzir njihovo, negativno mišljenje oko ove priče i kako su dobili rješenje nakon kojeg su u Općini odlučili reagirati podnošenjem tužbe Upravnom sudu u kojoj će zatražiti da se rješenje Agencije opovrgne i stavi van snage na osnovu čega oni neće imati pravo voziti na dotičnoj liniji.

Na pitanje što to konkretno njega brine oko ove situacije, iako oni jesu za uvođenje dodatnih linija, odgovara:

„Zabrinjava nas to što će nastati jedan kaos u luci. Naša luka nije spremna za dva različita brodara. Ona je već sada u ovim uvjetima mala. Znači, u trenutku kada se je to radilo čini mi se prije 15-ak godina, bio je drugi promet, odnosno, bilo je manje prometa. Danas je sve više automobila, veći su automobili, dosta je gospodarskog prometa, dostave na otok ali naravno i zbog ostalih građevinskih radova pa je puno više prometa tih kamiona. Taj dio ukrcaja i iskrcaja u samoj luci je i sada u ljetnim mjesecima kada vozi samo Jadrolinija, na granici pucanja.“

Doznali smo kako je Županijska lučka uprava dala suglasnost da trajekt može pristajati u luci, no nisu uzeli u obzir prometni dio luke koji ne zadovoljava uvjete uvođenja dva brodara.

„Zakon o obalnom linijskom prometu je loš, pogotovo u tom dijelu gdje dopušta nekome da bez javnog natječaja dopušta da dođe voziti dodatne linije bilo gdje u Hrvatskoj. Smatram da je Jadrolinija zaslužna što otočani još uvijek postoje odnosno da nema te državne tvrtke koja je subvencionirana, mislim da bi bilo jako teško nama na otoku i stvarno Jadrolinija nama maksimalno radi i trudi se, naročito tijekom gužvi kada su uvodili dodatne linije i to stvarno dobro funkcionira i treba mijenjati Zakon radi nas, radi Europe, ali u konačnici i zbog Jadrolinije“, naglasio je načelnik.

 

 


Reci što misliš!