Kampanja „Mediteran – more pogodnosti“
ITF-ovih 27 inspektora na Mediteranu će vršiti temeljite inspekcije
Kampanja „Mediteran – more pogodnosti“, kojom Međunarodno udruženje transportnih radnika (International Transport Workers' Federation – ITF) želi smanjiti broj brodova ispod standarda pod "zastavama pogodnosti", predstavljena je u petak u Dubrovniku.
Koordinator inspektorata ITF-a za Hrvatsku i voditelj dubrovačkog ureda Sindikata pomoraca Hrvatske (SPH) Romano Perić objasnio je kako kampanja koja će se provoditi dva mjeseca obuhvaća četiri 'zastave pogodnosti' („Flag of Convenience“ – FOC): Togo, Palau, Sierra Leone i Cookovo Otočje.
„Riječ je o državama s manje strogim zakonima pa brodovlasnici ostvaruju uštedu kada registriraju brodove koji ne ispunjaju uobičajene uvjete za plovidbu. Ove četiri su najčešće u Mediteranu, ali imamo i Boliviju ili Mongoliju, koje nemaju more“, rekao je Perić.
Istaknuo je kako je riječ o brodovima koji ugrožavaju pomorce i okoliš, u prosjeku starijima od 40 godina.
„Najčešće su to manji brodovi do 150 metara, a uglavnom prevoze jeftin teret, od starog željeza do drvenarije, soli i pržine. Uvjeti boravka su neljudski. Nemaju dovoljno hrane niti je propisno skladištena, a higijenski uvjeti su užasni. Sami brodovi dodatno predstavljaju opasnost za zdravlje i sigurnost pomoraca, a posebno za okoliš“, istaknuo je Perić.
Upozorio je kako na takvim brodovima plaće pomoraca nisu veće od 500 dolara, a pri isplati pomorci se potpisuju otiskom prsta.
„Posade su uglavnom iz Egipta, Sirije, Turske, Azerbajdžana, Gruzije. Plaće su vrlo niske, a ne isplaćuju se i do četiri mjeseca. Isto je s prekovremenima. U tri godine smo zabilježili više od 30 slučajeva tzv. napuštanja broda, gdje su posade ostale bez plaće, hrane i vode, a nisu mogle kući. ITF je morao od brodovlasnika naplatiti 5,5 milijuna dolara neisplaćenih plaća, prekovremenih sati i bolovanja“, rekao je Perić.
Dodao je kako je u Hrvatskoj na godinu od 300 do 400 ticanja takvih brodova, a u Mediteranu ih je oko 1200.
„ITF-ovih 27 inspektora na Mediteranu će vršiti temeljite inspekcije. Svaki brod registriramo u svom sustavu i šaljemo izvješće središnjici u Londonu, gdje se prate svi podatci i statistika“, rekao je Perić.
Najavio je kako će tri ITF-ova hrvatska inspektora provoditi kampanju u našim lukama, a bit će upućeni i u susjedne zemlje.
„Proširena im je nadležnost na Sloveniju i Albaniju. Jedan će pokriti Kopar, a drugi je u Draču, gdje je trenutno usidreno sedam brodova pod ovim zastavama“, rekao je Perić i istaknuo kako je za uspješnu provedbu kampanje najvažnija suradnja s lučkim kapetanijama i Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture.
Izdvojeno
-
Ozbiljna ekološka promišljanja inspirirala su ovogodišnju božićnu dekoraciju Škole primjenjene umjetnosti i dizajna!
-
Tjedni horoskop od 16. do 22. prosinca 2024.
-
U petak 13. prosinca otvorene su prijave za Akademiju Raise the Bar, besplatni obrazovni program Coca-Cole HBC Adria, koji je namijenjen konobarima, baristima i barmenima s najmanje godinu dana radnog iskustva u ugostiteljstvu i turizmu.
-
Oni koji uspješno prođu natjecanje moći će se prijaviti na ograničene javne pozive za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih investicijama te ostvariti pravo na najviše 25.000 eura po projektu
Reci što misliš!