Biznis

panel na womens weekendu

Jesu li žene vladarice društvenih mreža ili je to vezenje goblena?

Jesu li žene vladarice društvenih mreža ili je to vezenje goblena?

Kreatori sadržaja na društvenim mrežama ili influenceri na razne kreativne načine pristupaju odabiru i prezentaciji tema, ali imaju jednu zajedničku crtu – autentični su u svom izričaju.

Direktorica agencije CSZ Tonkica Rudan razgovarala je s tri osebujne influencerice s kojima je pokušala rasvijetliti pitanje jesu li žene vladarice društvenih mreža ili društvene mreže vladaju njima. Ako pogledamo brojke, vidimo da su žene na društvenim mrežama dominantno prisutnije pa se postavlja pitanje zašto je tome tako. Je li ženama bilo intuitivnije prihvatiti društvene mreže kao oblik svojevrsnog oslobađanja i jesmo li doista mi vladarice ili to možemo poistovjetiti s nekadašnjim vezenjem goblena?

„Mislim da su žene nadmoćne“, kaže Andrea Andrassy, „no primarno je pitanje interesa, jer muškarci tu nemaju interesa, a dok ta komponenta nije zadovoljena ne može se govoriti o ženskoj nadmoći.“ Andrassy dodaje da je Instagram, primjerice, mreža prirodnija za žene, jer su one sklonije promoviranju mode i sličnih tema, dok su muškarci prisutniji na Twitteru. I Marijana Batinić se slaže da su žene brojčano nadmoćnije, no jednako tako smatra da nisu vladarice, već robuju nametnutim društvenim okvirima u težnji za ostvarivanjem primarno financijske sigurnosti, a onda i drugih sloboda. Osobno se ne voli predstavljati kao influencerica već kao content kreatorica jer, kako kaže, influencer je danas vrlo uspješno zanimanje, a ona radi i druge poslove te stvaranju sadržaja pristupa intuitivno i ležerno.

Na pitanje što činiti da se smanje negativni učinci društvenih mreža, poput poremećaja u prehrani i drugih mentalnih poteškoća koje uzrokuju sadržaji koji iskrivljuju stvarnost, odgovorila je Ella Dvornik. „To su nametnuti standardi kojima mi sami sebi dodatno stvaramo ograničenja. Mi, kao kreatori sadržaja na društvenim mrežama, tjeramo druge žene da se skrivaju, da ne pokazuju, primjerice nered u kući ili prljavi veš, a time same stvaramo tabu teme i tjeramo ljude da zanemaruju teme koje su prirodne.“, rekla je Ella. Priznala je da su društvene mreže i na nju u ranijoj  životnoj dobi djelovale jako loše, što je dovelo do poteškoća u njezinom mentalnom zdravlju, zbog čega se osobno smatra odgovornom u kreiranju sadržaja koji ne nameće standarde. „Jedino pravilo kojim se vodim je da ne štetim drugima.“, poručila je Dvornik.

„Moj je Instagram relativno iskren“, nadovezala se Andrassy, dodajući da nema  hiperprodukciju sadržaja, ali smatra da je sadržaj stvar bontona i da se ne moraju prezentirati svi detalji iz vlastitog života. Iako pokušava biti što realnija, Andrassy je zaključila da ponekad i sama na vlastitoj koži osjeća utjecaj lažne ljepote i glamura na društvenim mrežama.


Reci što misliš!