Biznis

direktorica kruzerskog dijela luke Gaženica

Pevec: Zadar ima veliki potencijal u kruzing industriji, ali moramo stvoriti imidž

Pevec: Zadar ima veliki potencijal u kruzing industriji, ali moramo stvoriti imidž
Bojan Bogdanić

Nakon pauze zbog korona krize predviđa se kako će ove godine globalni kruzing turizam doseći vrijednost od čak 51-ne milijarde dolara. Iako hrvatski dio Jadrana u tom bogatom kolaču zauzima te mali dio iz godine u godinu sve više brodova za krstarenje bira hrvatske luke, među njima i zadarsku.

Svjetskim morima i oceanima plovi 446 kruzera kapaciteta 31 milijun putnika, od toga 5 i pol milijuna putnika za krstarenje bira Mediteran. Kako bi brodovi za krstarenje došli u neku luku ona mora biti poznata, objašnjava Rebeka Pevec generalna direktorica kruzerskog dijela zadarske Putničke luke Gaženica:

- Da putnici traže da se dolazi u Zadar, na isti način kao što su tražili da se ide u Dubrovnik, kad je Dubrovnik postao poznat radi Game of Thrones ljudi su masovno tražili kruzing kompanije da se ide u Dubrovnik. E sad, na nama je isto tako da moramo stvoriti takav proizvod, takav imidž, da ljudi znaju za Zadar i da sve više i više traže kruzing kompanije da stave Zadar u svoje itinerere, kazala je Pevec za Radio Zadar.

Iako se kruzeri često doživljavaju negativno oni imaju itekako važan utjecaj na lokalno gospodarstvo:

- Prema posljednjim informacijama CLIA-e koja ima najrelevantnije podatke i oni svake godine naprave update tih informacija, tako da 24 putnika koji su na krstarenju podržavaju jedno lokalno radno mjesto.

Putnik s broda za krstarenje po luci potroši oko 120 dolara. U Zadru su, prema istraživanju zadarskog Sveučilišta, potrošili tek oko 47 eura.

- Gosti žele potrošiti više novaca ali mi im moramo dati adekvatan proizvod, adekvatnu uslugu itd.

Posebno je važno što se čak 60 posto putnika s brodova za krstarenje vraća u destinaciju u vlastitom aranžmanu:

- Znači, što to znači za lokalnu zajednicu, za hotele, privatni smještaj… Ljudi trebaju možda više pokazati više interesa za takve podatke da nauče više o kruzing industriji, što ona zapravo može donijeti jednoj destinaciji, objašnjava Pevec.


Reci što misliš!