Biznis

trend zdrave hrane

Kupce u Lidlu dočekat će nova oznaka na nekim proizvodima

Kupce u Lidlu dočekat će nova oznaka na nekim proizvodima
Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Više nego ikad, trgovački lanci žele uvesti trend zdrave hrane čak i kad je riječ o slatkišima.

Tako su njemački lanci Rewe, Penny, Aldi i Edeka već najavili kako će uvesti oznaku Nutri-Score za namirnice za gotovo sve vlastite brendove do 2024. godine, a sve za dobrobit svojih kupaca, piše Fenix magazin.

Nutri-Score je nutricionistička oznaka koja nutritivnu vrijednost proizvoda pretvara u jednostavan kod koji se sastoji od 5 slova: tamno i svijetlo zelena, žuta, narandžasta i crvena.Nutri-Score označuje kvalitetu namirnice i uzima u obzir hranjive tvari koje treba izbjegavati, ovisno o energetskoj vrijednosti i količini šećera, zasićenim mastima i soli, te one pozitivne odnosno količina vlakana, proteina, voća, povrća i orašastih plodova, maslinovog, orahovog i repičinog ulja. Tako npr. slovo A na zelenoj podlozi označava proizvod koji ima dobre rezultate u pogledu ukupne hranjive vrijednosti, dok se hrana s crvenim E treba konzumirati samo umjereno.

Prema mišljenju Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) oznake hranjivih vrijednosti koje se nalaze sa prednje strane ambalaže proizvoda, potrošačima mogu pomoći da usvoje zdravije prehrambene navike.

Previše slatkiša izaziva iscrpljenost

Prema podacima Savezne udruge njemačke konditorske industrije, svatko od nas godišnje unese oko 31 kilogram šećera, što je znatno više od preporučenih 25 grama. To je oko 84 grama dnevno. Njemački proizvođači slastica prošle su godine proizveli četiri milijuna tona slatkiša i grickalica, prenosi Fenix magazin.Ljudi koji jedu puno šećera trajno se osjećaju iscrpljeno i umorno. Često imaju problema s koncentracijom. Bez obzira na zdravstvene rizike poput pretilosti, dijabetesa i karijesa koji prijete zbog česte konzumacije. Savezno ministarstvo hrane i poljoprivrede (BMEL) preporučuje da slatkiši ne bi trebali činiti više od deset posto dnevnog energetskog unosa djece za uravnoteženu prehranu. Prema istraživanju ministarstva iz 2021., odrasli potrošači kažu da svaki dan pojedu oko 27 posto slatkiša i grickalica.

Posljedice loše prehrane i previše šećera tada se pokazuju kao prekomjerna težina na vagi.

Stoga se supermarketi i diskonti žele suprotstaviti ovom razvoju. Mijenjat će recepte vlastitih brendova i prilagođavati sastojke, prenosi derwesten.de.


Reci što misliš!