Biznis

nije loše

Sea Star festival hrvatskoj ekonomiji "podario" 225 milijuna kuna

Sea Star festival hrvatskoj ekonomiji
Jelena Ivanović, Marko Lopac

Ovogodišnji Sea Star bio je prvi festival održan u Hrvatskoj još od 2019. te prvi veći europski glazbeni događaj protekle proljetne/ljetne sezone.

Četvrto izdanje je 27. i 28. svibnja posjetilo više od 40.000 posjetitelja koji su, prema istraživanjima konzultantske kuće Hotelis, specijalizirane za turizam i hotelijerstvo i nezavisne agencije TIM Centar, hrvatskoj ekonomiji donijeli nova 54 milijuna dobiti, čime je ukupan ostvaren doprinos od 2017. do danas prešao 225 milijuna kuna ili gotovo 30 milijuna eura!

U analizu je uključena samo direktna potrošnja uzrokovana događanjem Sea Stara. Uz ovaj iznos ukupna vrijednost marketinške promocije festivala i destinacije, točnije Umaga, lagune Stella Maris, Istre i Hrvatske, do sada procijenjena je na više 128 milijuna kuna, odnosno 17 milijuna eura. Samo u 2022. vrijednost marketinške kampanje, provedene u više od 20 zemalja prešla je 5 milijuna eura.

Kroz festivalska vrata ovogodišnjeg Sea Stara u dvije večeri ušlo je više od 40.000 posjetitelja, iz više od 40 zemalja i s 4 kontinenta. Prevladavali su fanovi iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Švicarske, BiH i Srbije, a bilo ih je koji su do Umaga potegli iz SAD-a, Australije, Izraela i Kuvajta.

Po brojnosti publike Sea Star je u 2022. dosad bio daleko najposjećeniji glazbeni događaj u Istri i Primorju, te jedan od tri najposjećenija u cijeloj Hrvatskoj. Prema podacima Turističke zajednice grada Umaga na destinaciji je od četvrtka 26. do nedjelje 29. svibnja zabilježeno oko 15.000 turista i gotovo 50.000 noćenja.

Prosječna starost posjetitelja je svega 25.1 godine, postotak visokoobrazovanih, uključujući i studente je visokih 70%, dok je zaposlenih više od 55%. Čak 94% ispitanika u istraživanju je izjavilo da je u Umag došlo isključivo zbog Sea Stara, trećina posjetitelja je zahvaljujući festival prvi put došla u Umag, a 66% je lagunu Stella Maris ocijenilo kao odličnom festivalskom lokacijom. 

Motivacija za dolazak na Sea Star je u najvećem broju druženje kao socijalni aspekt festivala, glazbeni program kao kulturni, te  turistički kao prilika za boravak na moru.

Dio istraživanja otkrio je da čak 85% posjetitelja vjeruje kako glazbeni festivali poput Exita i Sea Star mogu napraviti pozitivne društvene promjene, a njih 81% bi voljelo da su mladi iz zemalja regije bolje povezani i bolje surađuju.

Također, nakon što je 39% ispitanika izjavilo da im je bilo teško zbog izolacije tijekom pandemije čak njih 86% izjavilo je da je dolazak na Sea Star u Umag pozitivno ili veoma pozitivno utjecao na njihovo mentalno zdravlje.

 


Reci što misliš!