Biznis

#novac

Influenceri će samo ove godine zaraditi preko tri milijarde dolara, prednjači jedna društvena mreža

Influenceri će samo ove godine zaraditi preko tri milijarde dolara, prednjači jedna društvena mreža

Zbog pandemije su lani usporena ulaganja u marketing putem influencera na društvenim mrežama, no ove će godine to biti kompenzirano porastom ovog oblika promocije za više od 33%.

Istraživačka i analitičarska kuća Insider Intelligence objavila je svoju analizu marketinškog tržišta koje se tiče oglašavanja na društvenim mrežama korištenjem utjecajnih i slavnih osoba, tzv. influencera. Prema njihovim podacima, ove će godine, samo na području SAD-a, tvrtke u marketing putem influencera uložiti 3,69 milijardi američkih dolara. Bit će to prvi puta da se u ovaj oblik oglašavanja ulaže preko 3 milijarde dolara u SAD-u, a porast u odnosu na prošlu godinu iznosit će preko 33%.

Plaćanje influencera za promociju raznih proizvoda i usluga nije novost, a posljednjih godina bilježi sve veću prisutnost u cijelom svijetu. Industrija "influensanja" na društvenim je mrežama prošle godine ipak rasla nešto sporije (za oko 14%) jer su kompanije pod utjecajem pandemije smanjivale svoje budžete za ovaj oblik promocije. No, ovi analitičari predviđaju kako će se ove godine sve to kompenzirati i kako će influenceri ponovno dobro zarađivati od plaćenog sadržaja koji kreiraju za svoje naručitelje.

Polovica zarade na Instagramu

Sljedeće godine u SAD-u će se za ovaj oblik marketinga izdvojiti preko 4 milijarde, a 2023. godine čak i bliže 5 milijardi dolara. Iako ove procjene iznosa vrijede za tržište SAD-a, lako je zaključiti da trendovi nisu ništa drugačiji niti na ostalim velikim tržištima, poput onog dalekoistočnog ili europskog. Ulaganja koja su ovdje analizirana uključuju samo plaćanje influencera za njihov sadržaj u novcu, dakle analiza ne uključuje razne besplatne proizvode, usluge, putovanja i slične pogodnosti koje influenceri redovito kompenziraju svojim uslugama.

Ovogodišnji porast tržišta influencera pripisuje se i ponovnom aktiviranju industrije putovanja, jer su kompanije iz turističkog sektora tradicionalno veliki ulagači i često koriste influencere za promociju. Kad je riječ o platformama, Instagram je i dalje vodeći s oko 50% tržišnog udjela, a slijede ga YouTube i Facebook. TikTok je i dalje nešto slabiji u apsolutnim iznosima no bilježi velike stope rasta.

Za usporedbu, dok će na influencere američke kompanije ove godine dati spomenutih 3,69 milijardi, u klasični marketing na društvenim će mrežama uložiti čak 58,66 milijardi dolara – pa prostora za porast prihoda influencera očito i dalje ima.


Reci što misliš!