Biznis

lidl, eurospin, kaufland...

Preko 96 posto Hrvata posjećuje diskonte, motiviraju ih akcije

Preko 96 posto Hrvata posjećuje diskonte, motiviraju ih akcije
Goran Pavlović

Povoljna cijena glavni je razlog za kupnju u diskontnim lancima, što ističe više od tri četvrtine kupaca (76,2%), pri čemu više od polovice njih (51,3%) po košarici troši do 200 kn

U okviru velike teme o diskontnim lancima odlučili smo upitati i one koje se najviše pita - same potrošače - o tome kako vide ovaj format trgovina te kakve su njihove kupovne navike u diskontima. 

Na prvo pitanje: "Kupujete li u diskontnim lancima?" potvrdno je odgovorilo njih 96,5%. To dovoljno govori kolika je penetracija ovog maloprodajnog formata među domaćim kupcima. 

Pritom nešto malo više od trećine građana (35,6%) u diskontnim lancima kupuje nekoliko puta mjesečno, a nešto manje od trećine njih (32%) u ovim formatima trgovina kupuje nekoliko puta tjedno. 

Da u diskontima kupuju rijetko tj. jednom mjesečno ili rjeđe od toga ističe njih 13,5%, samo vikendom u ovim prodavaonicama kupuje pak svaki deseti ispitanik (9,6%), a onih najvjernijih potrošača, koji u diskontima kupuju svaki dan, ima ukupno 5,8%.

U diskontnim prodavaonicama kupci kupuju prehrambene proizvode (91,6%), a slijede sredstva za čišćenje kućanstva koje kupuje 68,6% kupaca te sredstva za osobnu higijenu koje je u košaricama kod 62,6% njih.

U trećem ešalonu po popularnosti dolaze proizvodi za kućne ljubimce koje kupuje 30,5% te odjeća i obuća s 28,3% kupaca. Važan udio ostvaruju i proizvodi za bebe i djecu koje u diskontima kupuje 10,8% kupaca. Ostale skupine proizvoda, koje nisu gore navedene, kupuje 17,3% kupaca.

Povoljna cijena glavni je razlog za kupnju u diskontnim lancima – to ističe više od tri četvrtine kupaca, njih 76,2%. Zbog toga što kupnju obave brzo i ugodno razlog je za kupnju u diskontima za 37,3% kupaca, a tek nešto manje njih u ovom formatu kupuje zbog kvalitete proizvoda (30,5%) te zato što tog asortimana nema u klasičnim supermarketima (29,7%). 

Da u diskontima kupuju zbog dodatnih povoljnosti koje ostvaruju kroz programe vjernosti navodi pak 17,7% kupaca u diskontnim lancima. 

Nešto više od polovice kupaca (51,3%) po jednom odlasku u kupovinu u diskont troši do 200 kn. Veći iznos, do 500 kn po košarici, troši 26,1% kupaca, a manje kupnje, do 100 kn, prakticira 20,4% kupaca u diskontnim lancima. Vrlo je malo onih koji po košarici troše više od 500 kn, svega 2,3%.

Iako je u ovom kanalu maloprodaje Lidl dugo bio jedini igrač i da je Eurospin ušao u igru prije malo više od pola godine, željeli smo utvrditi kakve su preferencije kupaca spram ova dva maloprodajna brenda.

Znajući da će zbog toga rezultat biti jako naklonjen Lidlu ipak smatramo kako će to biti polazišna točka za buduća istraživanja koja ćemo provoditi na ovu temu i tako pratiti međusobni omjer vodećih diskontnih lanaca na hrvatskom tržištu. U ovom trenutku ukupno 98,1% kupaca ističe kako najčešće kupuju u Lidlu, a njih 1,9% preferira kupovinu u Eurospinu.

Istraživanje su tijekom ožujka 2021. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. 

U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

 


Reci što misliš!