Biznis

Potvrđen mandat trojici novih predstavnika

TZ Zadarske županije: 50 posto dolazaka i 65 posto noćenja u odnosu na lani

TZ Zadarske županije: 50 posto dolazaka i 65 posto noćenja u odnosu na lani
Dino Stanin/PIXSELL

Skupština Turističke zajednice Zadarske županije održala je u ponedjeljak, dana 21. prosinca 2020. godine putem Zoom platforme svoju 2. sjednicu na kojoj su usvojene izmjene i dopune Programa rada s rebalansom financijskog plana za 2020. godinu, a koje su nastale uslijed posljedice pandemije korona virusa.

Potvrđen je mandat trojici novih predstavnika turističkih zajednica koje su naknadno održale izbornu skupštinu i to predstavnicima turističkih zajednica Općine Povljana, Općine Preko i Općine Kali. 

Na sjednici je također usvojeno i Izvješće o izvršenju Programa rada od siječnja do rujna 2020., a članovima Skupštine predočene su informacije o ostvarenom turističkom prometu u razdoblju od siječnja do rujna 2020. godine u Zadarskoj županiji. 

Turistička zajednica Zadarske županije je u prvih 9 mjeseci 2020. godini ostvarila turistički promet od  956.428 gostiju, odnosno 9.450.339 noćenja. To predstavlja realizaciju 50% u dolascima i 65% u noćenjima u odnosu na isto razdoblje 2019.g. 

U ukupnoj strukturi domaći gosti su ostvarili 243.160 dolazaka i 3.501.505 noćenja dok su strani gosti ostvarili 713.268 dolazaka te 5.948.834 noćenja. Udio domaćih gostiju je 25% a stranih je 75%, dok je kod noćenja taj udio 37% domaćih te 63% noćenja stranih turista.

Najviše je dolazaka evidentirano u objektima u domaćinstvu 447.592 te 3.416.382 noćenja, što je 63% realizacije iz 2019. godine. Slijede kampovi s 153.812 dolazaka i 1.113.365 noćenja, što je 52% realizacije. Hoteli s 110.797 dolazaka i 484.553 noćenja su realizirali 38%. U ostalim ugostiteljskim objektima za smještaj je bilo 69.016 dolazaka i 432.034 noćenja ili 51%. U objektima na OPG-u, pod „ostalo“ i u restoranima je bilo 2.863 dolaska i 17.093 noćenja ili 80% realizacije.  

U plovnim objektima je bilo 55.287 dolazaka i 386.418 noćenja, što je 56% u odnosu na 2019. U nekomercijalnom smještaju je zabilježeno 117.061 dolazaka i 3.600.494 noćenja ili 86%. 

Prema broju ostvarenih dolazaka i noćenja na prvom mjestu su gosti iz Slovenije. Ostvarili su 167.669 dolazaka i 1.613.861 noćenje što je 86% u odnosu na 2019. godinu. Slijedi Njemačka s 161.084 dolaska i 1.503.787 noćenja ili 66%. Na trećem je mjestu Poljska s 87.114 dolazaka te 636.251 noćenje ili 74% u odnosu na prošlu godinu. Gosti iz Češke su ostvarili 78.079 dolazaka i 593.575 noćenja ili 67%. Austrija s 45.749 dolazaka i 355.143 noćenja je ostvarila 45% noćenja u odnosu na 2019. Gosti iz Slovačke su ostvarili 32.218 dolazaka i 262.752 noćenja ili 37% dok su Mađari imali 33.765 dolazaka i 240.663 noćenja ili 44%. 

Radilo se o iznimno zahtjevnoj godini za cijeli sektor, pa tako i za sustav Turističkih zajednica. Planiranje je bilo gotovo nemoguće, te se mijenjalo više puta godišnje, ovisno o novim okolnostima koje je uzrokovala pandemija i vezane međunarodne mjere i postupanja. Ipak uspješno je, između ostalog, odrađeno 15 sajamskih nastupa, strani mediji objavljivali su reportaže temeljem studijskih putovanja, oglašavalo se na ključnim emitivnim tržištima kroz nekoliko valova kampanja, a učinjene su brojne uštede na u poslovanju i mjesečnim troškovima.

Članovima Skupštine prezentiran je i Program rada Turističke zajednice Zadarske županije s financijskim planom za 2021. godinu. 

U uvodu izlaganja članovima Skupštine, direktorica Kadija naglasila je, između ostalog, sljedeće:

„Program rada je izrađen je sukladno novoj Metodologiji i standardima planiranja i izvješćivanja u sustavu turističkih zajednica temeljenu na novoj strukturi zadaća na svim razinama sustava s obzirom kako je od 1. siječnja 2020. stupio na snagu novi zakon koji uređuje sustav turističkih zajednica.

Prilikom definiranja godišnjeg programa rada turističke zajednice, polazište je u osnovnim ciljevima turističkih zajednica koji su definirani u članku 9. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 52/19 i 42/20), kao i stavu kako moramo računati da će budućnost donijeti određeno „novo normalno“ u obliku putovanja, bilo s dolaskom cjepiva na tržište, bilo uspostavljanjem protokola za putovanja. S obzirom na trenutne vijesti o početcima procjepljivanja diljem svijeta, očekuje se normalizacija putovanja o određenom obliku do ljeta 2021. godine, iako u daljnjim mjerama distanciranja, te obilježenog trendovima očuvanja okoliša i zdravlja. Fleksibilnost bez presedana bit će ključna u svim poslovnim planiranjima za 2021. godinu te će uglavnom ovisiti o trenutnim uvjetima putovanja i mogućnosti prelaska granice.

U razmatranju 2021. godine i budućnosti turizma u našoj destinaciji, idu nam u prilog analize i istraživanja trendova uslijed krize. Naša ključna emitivna tržišta u dosegu su auto-vožnjom, naša struktura smještajnih kapaciteta odgovara na pitanje izolacije i higijene. Također trendovi ukazuju na povećani interes za aktivnosti na otvorenom, te je očito da će utjecati na odabir destinacija za putovanja. To potvrđuje pravi smjer koji je zacrtan brend-strategijom i potiče nas na nastavak uz adaptaciju u platformi, odnosno razinama komunikacije. 

Proces donošenja odluke izrazito se skratio uslijed pandemijskih okolnosti prisiljavajući kupca da odluku donosi u zadnji čas. Destinacija treba na to odgovoriti što konkretnije, tj. iz faza Inspiracije i Razmatranja, što više kročiti u faze Namjere odnosno Odluke. Uska suradnja i podrška industriji, ali i lokalnom sustavu upravljanja destinaciji, u hvatanju u koštac s novim okolnostima i što efikasnije u sinergiji odgovara na iste, bit će temelj djelovanja TZZŽ u 2021. godini.

Imajući na umu sve prethodno navedeno TZ Zadarske županije u 2021. učinit će zaokret u komunikaciji s naglaskom na još snažniju suradnju s privatnim sektorom. Osnova kampanje bit će okolnostima prilagođena komunikacija, a korisnicima ćemo približiti ponudu kroz TOP doživljaje, odnosno perjanice ponude s raznim prijedlozima za odmor.“

U zadnjoj točci dnevnog reda donesena je odluka o povjeravanju poslova nadzora nad radom Turističke zajednice Zadarske županije za 2020. godinu neovisnom revizoru, a sukladno Zakonu o turističkim zajednicama. 


Reci što misliš!