poruke s biograd boat showa

U charteru 50 posto manje dolazaka i pad prihoda do 65 posto, traže se nove mjere

Aleksandar Gospić

Ono što posebno brine charteraše je pad prihoda koji premašuje pad broja dolazaka. Charter tvrtke su također preko HGK, čiji je predsjednik Burilović imao sastanak tim povodom s čelnicima HAMAG Bicroa, upozorile da već 6 mjeseci nisu dobili rješenja zahtjeva za Covid kredite

Na sjednici Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima –
charter HGK, koja se održala jučer, zaključeno je kako se
prosječni pad dolazaka u cijelom sektoru kreće oko 50 posto, dok
su prihodi pali za do 65 posto.

Predsjednik Udruženja Paško Klisović pojasnio je kako se uspjeh
nautike i brojke ostvarenja vežu za rezultat marina i mega
jahti,  dok brojke za čarter segment  govore nešto
drugo “Čarteri u splitskom bazenu imaju pad i oko 60 posto, dok
je južnije još i gore obzirom na ovisnost o letovima”, pojasnio
je Klisović.

Ono što posebno brine charteraše je pad prihoda koji premašuje
pad broja dolazaka.

“Pad prihoda djelatnosti je do 65 posto, a to je ono od
čega živimo, ne od broja dolazaka. S obzirom da je većina
bookinga odrađena u last minuteu, rezervacije su realizirane po
znatno nižim cijenama od uobičajenih tako da je financijski
gubitak značajan. Gosti iz dalekih destinacija su gotovo u
potpunosti izostali, ali uspjeli smo doći do nekih novih koji do
sada nisu bili charter gosti i njih treba zadržati”
,
izjavio je Luka Šangulin, vlasnik i direktor čarterske tvrtke
Angelina Tours iz Biograda i zamjenik predsjednika Udruženja
pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter HGK.

Klisović se osvrnuo i na finiš sezone, naglasivši kako se gubici
od bookinga, koji je izostao zbog rasta broja zaraženih prema
kraju ljeta, procjenjuju na oko 150 milijuna eura.

“Nadamo se da su svadbe i partiji bile vrijedne toga, a
da ćemo se ako opet bude ista situacija, ipak odlučiti na charter
segment koji je puno sigurniji vid odmora i života uopće, a
kojima je zbog rizičnih masovnih sadržaja prekinuto pola
sezone”. 

Najteže razdoblje tek slijedi, s obzirom na to da sada
imamo pad primitaka preko 80% zbog potpunog izostanka ranog
bookinga i primitaka avansa za sezonu 2021. čime se inače 
financira zimsko poslovanje koje iziskuje značajna sredstva
potrebna za pripremu plovila za sezonu. Najveći pojedinačni
trošak poslovanja je godišnji vez u marini, koji je nažalost
fiksan neovisno o uspjehu sezone, te ove godine čarteri, za
razliku od drugih najmoprimaca, nisu primili nikakvu pomoć ni
oslobođenja za svoje najamnine,”
naglašava Klisović te
dodaje da ih značajno pogađa i amortizacija plovila, odnosno pad
vrijednosti flote što charter čini značajno ugroženijim od
hotelskog biznisa čija imovina ne gubi vrijednost.

“Po novom prijedlogu potpore za očuvanje radnih mjesta
temelje se na padu prihoda u  sezoni, što možda odgovara
nekim sezonskim sadržajima, ali mi ne živimo od špice i naši
priljevi se slijevaju u zimskom periodu, što znači da unatoč 80%
pada nećemo biti u mogućnosti koristiti mjere i morat ćemo
nažalost otpuštati ako ne dođe do neke izmjene. Apeliramo u
dobroj vjeri na ministra Aladrovića te vjerujemo da će nam
Ministarstvo rada izaći ususret, kao što je izašlo ugostiteljima
koji mogu birati obračun mjesec za mjesec ili kumulativno, dakle
mehanizam postoji”
, poručuje Klisović. 

Čarter tvrtke su također preko HGK, čiji je predsjednik Burilović
imao sastanak tim povodom s čelnicima HAMAG Bicroa, upozorile da
već 6 mjeseci nisu dobili rješenja zahtjeva za Covid kredite;
svaka eventualna rezerva se istopila i sredstva za obrtna
sredstva i likvidnost su im hitno potrebna za opstojnost
poslovanja

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest