Biznis

Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e

Turističke agencije specijalizirane za učenička putovanja u borbi za opstanak i zaštitu svog ugleda

Turističke agencije specijalizirane za učenička putovanja u  borbi za opstanak i zaštitu svog ugleda
Dino Stanin/PIXSELL

Loš tajming i nedefiniranost preporuke HZJZ-a narušili dugogodišnju uspješnu suradnju sa školskim ustanovama te turističkim agencijama organizatorima učeničkih putovanja onemogućili poslovanje

Preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo ( HZJZ) vezano uz izvođenje izvanučioničke nastave uz pandemiju COVID-19 je preko noći stopirala provedbu ugovorenih učeničkih putovanja i izazvala dodatne probleme školama, roditeljima i turističkim agencijama. Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i članice specijalizirane za organizaciju i provedbu izvanučioničke nastave takav postupak smatraju neprihvatljivim.

- Donošenje tako važne preporuke u kasnim popodnevnim satima na kraju radnog tjedna smatramo neprihvatljivim a posebice u jeku realizacije već jednom odgođenih učeničkih putovanja. Ovakvo postupanje izazvalo je, slobodno mogu reći, kaos i paniku kod roditelja i nastavnika a svojom nedorečenošću i (ne)obvezujućom formom dodatno zakompliciralo ionako tešku situaciju organizatorima putovanja. Posljedice ovakvog postupanja su, s jedne strane, narušeni poslovni odnosi stvarani godinama te milijunski gubici s druge, ističe Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.

Prema procjenama UHPA-e, vrijednost školskih putovanja koja se odvijaju u razdoblju jedne školske godine je oko 350 milijuna kuna. Zbog pandemije i nedefiniranih preporuka, gubici u turističkoj industriji za školsku godinu 2019./20. prelaze iznos od 230 milijuna a većina je, uslijed otkazanih putovanja „zamrznuta“ na poslovnim računima hotela, aviokompanija, prijevoznika i ostalih pružatelja ugovorenih usluga.

- Želim još jednom naglasiti kako uplaćeni novac za učenička putovanja nije izgubljen, ali je važno za shvatiti da isti nije ostao na računima turističkih agencija nego je proslijeđen partnerima u inozemstvo i/ili u Hrvatskoj  te kolege ulažu sva svoja raspoloživa sredstva i resurse u pregovore oko dogovaranja novih termina ili povrata. Od iznimne je važnosti da se u kurikulumima za novu školsku godinu svakako planira i izvođenje izvanučioničke nastave kako bismo, ukoliko nam to epidemiološka situacija bude dozvoljavala, bili u mogućnosti realizirati i odgođena putovanja te, nadamo se, planirati i nova. Ukoliko ipak bude otkazanih putovanja, želimo da roditelji znaju kako imaju pravo na zamjensko putovanje kroz izdani vaučer ili povrat sredstava sukladno sklopljenom ugovoru i u skladu s važećom zakonskom regulativom, naglašava Fain.

Članice UHPA-e su u stalnom kontaktu sa školama i roditeljima te zajednički usuglašavaju daljnja postupanja i donose odluke koje će prvenstveno biti u interesu učenika. Dugogodišnja suradnja i korektni odnosi zalog su da će konačne odluke biti na zadovoljstvo svih.

- Najveće zadovoljstvo za kolege u agencijama jest zadovoljan klijent. Shodno tome, osnovna svrha našeg postojanja jest pružiti uslugu koja će to i omogućiti. Nažalost, u ovoj izvanrednoj situaciji neki su se oglušili na zahtjeve i prava klijenata stavljajući svoj poslovni interes u prvi plan. Takvim svojim postupanjem nanijeli su štetu cijeloj branši te turističke agencije i njihovo poslovanje stavili u negativan kontekst u javnosti. UHPA osuđuje takvo postupanje koje je nanijelo ogromnu štetu i bacilo sumnju na poslovanje svih agencija. Kao što sam već nebrojeno puta dosad izjavio, obveza je turističke agencije poslovati u skladu sa zakonskom regulativom i od toga nema odstupanja , zaključuje Fain.


Reci što misliš!