Biznis

turizam u doba korone

Smart tourism: Tko se prvi prilagodi, pobjednik!

Smart tourism: Tko se prvi prilagodi, pobjednik!
Grgo Jelavic/PIXSELL

Što će biti s turizmom, kada će putovanja ponovo krenuti i pod kakvim uvjetima, kakva će biti turistička potražnja i gastronomija te kako se pripremiti za turizam u vrijeme i nakon korona krize

Promišljanja, predviđanja i preporuke turističkih stručnjaka, konzultanata, blogera i influencera o tome kako proslavati s corona krizom donijeli su prvi stručni virtualni susreti o turizmu u Hrvatskoj: Meet up: SMART TOURISM 5.0. Konferencija je pobudila izrazito veliki interes, a činjenica da je prikupljeno više od 1250 prijava uz više od 900 aktivnih korisnika „uživo“ u svega nekoliko dana pokazuje koliko je turistički sektor otvoren za komunikaciju i razmjenu ideja.

Cilj današnjih susreta, prvih u nizu, bio je otvoriti rasprave, upoznati pozitivne primjere i preporuke o tome kako poslovati u narednim mjesecima, što to znači za Hrvatsku, kakav turizam ćemo razvijati i kako se nositi s izazovima corone, što nam to donosi koncept „super-pametnog“ društva 5.0, u kojem je sve podređeno dobrobiti čovjeka – od robotike i umjetne inteligencije do cirkularne ekonomije i održivog upravljanja resursima.

Ovaj je događaj poseban i zbog toga što su po prvi put u Hrvatskoj, četiri organizatora velikih i važnih poslovnih događanja u turizmu udružili znanje, stručnost i partnere kako bi okupili turistički sektor i povezali turističke profesionalce u raspravi. Uz konferenciju Može li hrvatski turizam 365?, u ovom su projektu sudjelovali: HTI konferencija, međunarodni turistički sajam Place2Go i gastro festival Taste the Mediterranean.

Ivana Kolar, organizatorica konferencije Može li hrvatski turizam 365?, smatra da je ova situacija pravo vrijeme za promišljanja i rasprave o tome kako poslovati u idućim mjesecima, ali i sljedećem periodu:

„U prvom redu treba prihvatiti promjene, shvatiti da će se neke navike, potražnja i u konačnici procesi trajno promijeniti, te treba pripremiti standarde i pravila ponašanja jer će najvažniji preduvjet za dolazak gosta biti sigurnost. Tko se prvi prilagodi tim promjenama, bit će u značajnoj prednosti na tržištu. Vjerujem da Hrvatska tu može izaći kao pobjednik, u danim okvirima, iz više razloga - dobre epidemiološke slike, ljekovitih faktora našeg turizma, blizine naših najjačih tržišta i aktivnog turističkog sektora.

Dugoročno, smatram da upravo turizam može biti izrazito snažan stimulator razvoja cijelog gospodarstva te da je sad prilika da započnemo potrebne promjene. Osim toga, prilika je to i za redefiniranje proizvoda, produljenje sezone i pripreme infrastrukture za cjelogodišnje poslovanje, raspršivanje turizma po cijeloj Hrvatskoj, razvijanje održivosti i značajnije uvođenje pametnih tehnologija.“,- zaključila je.

U raspravi su sudjelovali: Ivana Budin Arhanić, potpredsjednica, Valamar Riviera, Siniša Topalović, direktor i partner, Horwath HTL, Jan de Jong, managing partner, Webpower Adria, Christopher Hinteregger, izvršni direktor, PKF tourismexperts iz Austrije.

Kao partner susreta, HTI Konferencija zdravstvenog turizma je okupila stručnjake koji su razgovarali o budućim kretanjima u zdravstvenom turizmu u svijetu i Hrvatskoj. O tome su govorili dr. Meri Bura, osnivač Mulier Holističkog Centra u Šibeniku, Christian F. El-Khouri, partner najstarije njemačke agencije za medicinsko facilitiranje i međunarodni konzultant, i dr. Sherif Hassan iz SAD-a, specijalist za zarazne bolesti, stručnjak za digitalizaciju u zdravstvu i vlasnik portala koji nudi medicinski turizam.

„I unatoč drastičnom padu prometa u segmentu pružanja zdravstveno-turističkih usluga, za očekivati je kako će upravo kvaliteta ovih usluga i zdravstvena sigurnost postati jedan od ključnih elemenata pri odabiru destinacije te da će zdravstveni turizam bazirati daljnji razvoj na snažnijoj povezanosti sa zdravstvenim sustavima na emitivnim tržištima, a time u konačnici omogućiti porast kvalitete zdravstvene skrbi i domicilnog stanovništva. Isto tako, možemo očekivati pojačanu potražnju za medicinskim wellnessom te snažniju digitalizaciju usluga.“, izjavila je Leila Krešić-Jurić, izvršna direktorica HTI Konferencije, europske inicijative koja promiče zdravstveni turizam.

„U poslovnom smislu ugostiteljstvo je među najpogođenijim dosadašnjim žrtvama koronavirusa. Restorani su najprije morali zatvoriti, a i nakon skorašnjeg otvaranja morat će se pridržavati vrlo strogih mjera socijalnog distanciranja, što je u potpunoj suprotnosti sa suštinom njihove djelatnosti. Kako će gost iza maskice prepoznati osmijeh svog domaćina? Tu je i ključno pitanje pada životnog standarda, a izlazak u restoran bi mogao postati luksuz. Hrvatski ugostitelji, kao i oni iz drugih zemalja, trude se pronaći alternativne načine poslovanja: svi su suglasni da u prvi plan treba staviti održivu lokalnu proizvodnju i lokalnu publiku.“, to su prema riječima Ingrid Badurine Danielsson, direktorice i osnivačice festivala Taste the Mediterranean, zaključci panelista.

U raspravi su sudjelovali: Marin Rendić, chef restorana Bistro Apetit Zagreb, Yvan Estève, suvlasnik tvrtke „Hvar chef“ i „Za pod zub“, te Dubravka Tomeković Aralica, project managerica festivala Taste the Mediterranean.

„Putovanja više nikada neće biti ista, ali želja za putovanjima neće splasnuti.“, istaknuli su bloger Ivan Bengeri, savjetnik za putovanja Vlado Šestan, putoholičarka Iva Mihalić Krčmar i direktorica Međunarodnog sajma turizma Place2Go te suorganizatorica konferencije, Damjana Domanovac.

„Putovat će se na druge načine, maska više neće biti putnička oprema rezervirana samo za Azijate, a domaći će turisti u narednom periodu više istraživati vlastitu zemlju i zemlje u okruženju. Putovanja automobilom jedno će vrijeme zamijeniti ona avionska, no putovanja će uvijek biti. Naša generacija sjećat će se kako je nekada bilo, ali novim generacijama će nova pravila biti sastavni dio života, bar do pronalaska cjepiva.“, zaključila je Damjana Domanovac.

Brza i kvalitetna prilagodba poslovnih subjekata na trenutnu situaciju iznimno je bitna, a upravo na tom tragu je realizirana ova konferencija koja je izazvala ogroman interes turističkih profesionalaca, ali i zaljubljenika u putovanja. Ovakvi virtualni susreti ne mogu dati odgovore na sva pitanja bitna za hrvatski turizam i gospodarstvo, već imaju za cilj potaknuti na promišljanje o turizmu kao sektoru u kojem djelujemo, proaktivno komunicirati i unijeti svježe ideje te kroz suradnju sa strukom stvarati okruženje zdravo za život i kreirati nove poslovne modele.


Reci što misliš!