Biznis

adris grupa

Cromaris ostvario daljnji rast prodaje i izvoza

Cromaris ostvario daljnji rast prodaje i izvoza

Cromaris je u 2019. godini ostvario prodaju od 9.557 tona ekvivalenta svježe ribe, što je rast od osam posto. Ukupna količina prodanih proizvoda iznosi 8.761 tona i za sedam posto je veća od prošlogodišnje.

Količinska prodaja na izvoznim tržištima porasla je za sedam posto, od čega najviše na talijanskome i austrijskome tržištu.

Na inozemnim tržištima ostvaruje se 79 posto količinske prodaje i 80 posto prihoda od prodaje. U uvjetima snažnoga dampinga konkurencije na ključnim izvoznim tržištima ostvaren je porast prosječnih cijena od jedan posto.

U skladu s rastom količina i cijena u 2019. godini ostvaren je porast prihoda od prodaje za osam posto.

Prihodi od prodaje diferenciranih proizvoda, prije svega svježe očišćene i pakirane ribe, porasli su za 23 posto. Kao što je spomenuto, proizvodi visoke dodane vrijednosti trenutno čine 44 posto udjela u ukupnoj prodaji, što je pet postotnih bodova više u odnosu na prethodnu godinu, i u skladu je s Cromarisovom strategijom diferencijacije. Poslovanje u 2019. godini obilježila su znatna ulaganja u organizaciju, osobito jačanje tržišnih službi. Ulaže se i u razvoj i prepoznatljivost  robne marke Cromaris, nove inovativne proizvode te logistiku. Krajem 2019. godine poznatost robne marke Cromaris u Hrvatskoj iznosila je 67 posto, što je četiri postotna boda više u odnosu na prethodnu godinu.

Cromaris je u 2019. godini ostvario neto dobit u iznosu od 6,5 milijuna kuna. Brz rast i razvoj tvrtke zahtijevao je visoka ulaganja u proizvodne kapacitete te radni kapital s obzirom na trajanje proizvodnog ciklusa od približno dvije i pol godine.

Stoga je početkom 2019. godine obavljena dokapitalizacija tvrtke u iznosu od 110 milijuna kuna.

Nužno je osigurati kapacitete za preradu kako bi se ostvario daljnji rast proizvoda dodane vrijednosti, što je ujedno element strategije diferencijacije. U pripremi je projekt izgradnje tvornice za preradu ribe. 

 


Reci što misliš!