daleko od ciljeva
Hrvatska bi do 2025. trebala dobiti oko dvije i pol tisuće hotelskih soba
Hrvatska bi u idućih pet godina trebala biti bogatija za 2478 novih hotelskih soba, no s obzirom na trenutno iznimno nizak udio hotelskog smještaja, kao i ciljeve koje smo si zadali turističkom strategijom - vijest baš i ne daje puno mjesta za optimizam.
Statistika koju je pripremio te jučer u sklopu Adria Hotel Foruma predstavio partner konzultantske kuće Horwath HTL Siniša Topalović pokazuje kakav je trenutni interes investitora za ulaganja u hotele u regiji do 2025., a iako je Hrvatska na četvrtom mjestu od 12 zemalja po broju soba koje bi trebala dobiti, brojke su i dalje daleko od zacrtanih ciljeva po kojima smo u razdoblju od 2013. do 2020. godine trebali dobiti 20.000 novih soba, što je podbačaj.
4 zvjezdice
Dobra vijest za Hrvatsku u usporedbi s regijom jest činjenica da će prosječno ulaganje po hotelskom ključu iznositi više od regionalnog prosjeka (umjesto 147.000 eura, u Hrvatskoj će se po ključu uložiti 185.000 eura), no i to uglavnom kao posljedica činjenice da su si investitori zadnjih godina značajno realizirali brownfield projekte s 4 zvjezdice, dakle manje rizične investicije,a sad su im ostali ozbiljniji greenfield projekti više kategorije.
Brendirani hoteli
Puno optimizma ne daje nam ni statistika o broju brendiranih hotelskih soba obzirom će većina realiziranog u domovini otpasti na investicije domaćih hotelijera dok su u pipeline od najavljenih brendova ušla dva projekta Four Seasona na Hvaru i u Kuparima, Hilton Costabella, Marriott u Splitu te Aman resort u Cavtatu.
Domaći su investitori tako još jednom pokazali da ne vjeruju u značaj koji im eventualno može donijeti renomirano međunarodno hotelsko ime već radije nastupaju samostalno, kao one man show
- Hrvatska mora neodgodivo i hitno otvoriti prostor zas rast hotelijerstva, i to ne samo velikih nego i malih obiteljskih te boutique hotela jer dosadašnji obrazac razvoja vodi daljnjem smanjenju konkurentske sposobnosti cijelog sektora. Čim prije se to shvati na razini donositelja odluka, tim je više vremena za ispravljanje već sada značajno narušene održivosti sektora. Ovaj problem zahtijeva holistički pristup više ministarstava kako bi se stvorili uvjeti za konkurentski rast - kaže Topalović.
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!