popularna delicija
U EU sve veća potražnja za hrvatskim oradama i brancinima
Hrvatska riba je sve popularnija delicija u inozemstvu, a o tome svjedoče i izvozne brojke. Naime, u prvih osam mjeseci 2019. izvezli smo svježe ili rashlađene plavoperajne tune u vrijednosti od 31,2 milijuna eura (2.800 tona), što je gotovo u rangu ukupnog izvoza u 2018. koji je dosegao 33,9 milijuna eura (3.000 tona).
Ukupan izvoz ribe, ljuskara i mekušaca u 2018. nam je iznosio 170,4 milijuna eura (47.000 tona), od čega na svježu ili rashlađenu ribu otpada 108,2 milijuna eura (21.000 tona). Uz tunu koja je omiljena u Japanu, na tržište Europske unije najviše izvozimo svježeg ili rashlađenog brancina (26,4 milijuna eura, odnosno 4.300 tona), orade (23,6 milijuna eura, odnosno 3.800 tona) te srdele (3,6 milijuna – 4.500 tona) i inćuna (3,5 milijuna eura – 2.200 tona).
Ovi podaci pokazuju da međunarodno tržište jasno prepoznaje kvalitetu domaće ribe koja dolazi iz održivog uzgoja. Upravo tu kvalitetu promovira i Hrvatska gospodarska komora kroz projekt „Riba Hrvatske – jedi što vrijedi“, kojim želi potaknuti građane da što češće konzumiraju ribu i tako doprinesu razvoju domaćeg gospodarstva.
U prvih osam mjeseci 2019. godine ukupan izvoz ribe, ljuskara i mekušaca dosegao je 121,1 milijun eura, što je dobar pokazatelj da bi izvoz u 2019. mogao premašiti rezultate iz 2018. godine. Do kraja kolovoza 2019. godine izvezli smo 14.100 tona svježe ribe, vrijedne 82,6 milijuna eura.
Glavnina proizvodnje domaće akvakulture izvozi se na tržište Europske unije (Italija, Slovenija, Španjolska) i Japana.
Izdvojeno
-
David Lynch, poznat po svojoj intrigantnoj viziji i dubokom umjetničkom doprinosu, rijetko je ime koje se povezuje s dizajnom namještaja ili sajmovima u svijetu dizajna. Međutim, ove godine, slavni redatelj, scenarist i umjetnik pridružio se redovima kreativaca na Salone del Mobile, ogromnom sajmu namještaja na rubu Milana. No, Lynch nije samo pridonio novom komadu namještaja ili dekoru; umjesto toga, on je stvorio prostor za razmišljanje – “A Thinking Room“.
-
Niacinamid, također poznat kao vitamin B3, postao je neizostavan sastojak u svijetu njege kože zbog svojih izvanrednih prednosti.
-
Prošla su vremena kada smo kreme sa zaštitnim faktorom nanosili samo kada idemo na plažu. One su danas neizostavni dio naše svakodnevne rutine!
-
U kući u središtu Slavonskog Broda policija je u utorak pronašla tijelo mrtvog muškarca, a neslužbeno se radi o ubojstvu državljanina Ukrajine.
Reci što misliš!