Biznis

s konferencije

Lika kao "školski primjer" razvoja destinacije

Lika kao

Još se sliježu dojmovi nedavno održane dvodnevne konferencije Lika destination tourism days na kojoj je sudjelovalo gotovo 200 sudionika iz destinacije, kao i gostiju koji su pristigli iz drugih krajeva Hrvatske.

Konferencija je održana pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma, a svojim dolaskom konferenciju su upriličili državni tajnik Ministarstva turizma Tonči Glavina i pomoćnica ministra turizma Monika Udovičić.

Poseban naglasak konferencije bio je na upravljanju kvalitetom održivog turizma u destinaciji. Projekt Integralnog upravljanja kvalitetom u destinaciji Lika (Integral quality management - IQM) započeo je u siječnju ove godine suradnjom NP Plitvička jezera, Klastera Lika Destination i tvrtke Feel IQM, a u projekt je uključeno 95 dionika iz destinacije Lika među kojima su hotelijeri, vlasnici restorana, vlasnici hostela, kampova, privatnog smještaja, kušaonica, agencija, atrakcija i sl. Cilj projekta je povećati razinu kvalitete turističkog proizvoda destinacije, kao i kvalitetu svakog dionika na projektu pojedinačno. Tijekom godine održano je više radionica o primjeni različitih modela za podizanje kvalitete ponude, kao i individualni auditi u objektu svakog dionika projekta. Nakon završenog procesa edukacije svim dionicima koji su zadovoljili postavljene standarde, na konferenciji je uručen certifikat IQM destination Lika.

Ravnatelj NP Plitvička jezera Tomislav Kovačević objasnio je motive pokretanja projekta, a voditeljica projekta Đurđica Šimičić prikazala je dosadašnja postignuća i najavila aktivnosti u 2020. godini. Voditeljica Klastera Lika Destination Petra Butković osvrnula se na provođenje projekta u proteklih godinu dana i iskustva s dionicima projekta.

Osim same dodjele certifikata, svi prisutni su imali priliku poslušati predavanje Instituta za turizam o indikatorima održive destinacije. Također, tijekom panel rasprave „Vrhunski turistički proizvodi u Lici“ svoj rad su, uz već spomenuti Klaster Lika Destination, predstavili Hostel Sveti Rok (Ivana Bilen), Zip Line Pazi Medo (Saša Kmezić), Guest House Orešković (Mislav Orešković) te Sirana Runolist (Igor Tomaić).

Drugi dan konferencije bio je posvećen edukacijama te su održana predavanja o digitalnom marketingu (Smartingo: Vedran Pražen), turističkom proizvodu održive destinacije (Feel IQM: Đurđica Šimičić), uspješnosti privatnog smještaja u Lici (Interligo d.o.o.: Anamarija Cicarelli), financijskom planiranju i kontrolingu u poslovanju (Dokumentalist Dubrovnik j.d.o.o.: Pero Matić) te o dobrobitima aromaterapije (Laurus Slow SPA: Anamarija Pažin Morović). Prezentacije su dostupne ovdje. 

Projekt brendiranja Like kao jedinstvene turističke destinacije započet je još 2015. godine kroz projekt INTEGRA LIKA 2020. Ovaj projekt educirao je stanovništvo u destinaciji ne samo o turizmu, spoju poljoprivrede i turizma, proizvodnji lokalne hrane, već i o brendiranju proizvedene hrane te brendiranju čitave destinacije. Kroz ovaj proces u Lici je razvijen sustav regionalne oznake kvalitete lokalno proizvedene hrane, pića i suvenira pod nazivom Lika Quality, a koji u svom sustavu već ima 169 proizvoda.

Zajedno s lokalnom zadrugom Lika COOP , Klaster Lika Destination otvara tržište za ove proizvode tako da ih se danas može naći u privatnim hotelima, kampovima i raznim prodajnim mjestima koji su ovim proizvodima bili nedostupni. Upravo nedavna konferencija na kojoj su dodijeljeni certifikati za kvalitetu ponude pokazala se kao izvrsna nadogradnja dosada stečenom imidžu destinacije.

 


Reci što misliš!