Biznis

eko inicijativa

McDonald's uvodi papirnate slamke

McDonald's uvodi papirnate slamke

Novi, prihvatljiviji materijali, testiraju se u McDonald'su Avenue Mall, a postepeno će se uvoditi i u ostale restorane u Hrvatskoj.

McDonald's Hrvatska danas je predstavio nove papirnate slamke, držače za balone i novu čašu bez plastičnog poklopca za McFlurry sladoled kao prvi korak inicijative za smanjenje korištenja plastike u restoranima. 

Novi, prihvatljiviji materijali, testiraju se u McDonald'su Avenue Mall, a postepeno će se uvoditi i u ostale restorane u Hrvatskoj. 

U McDonald’su smatramo da je naša i odgovornost i prilika predvoditi aktivnosti koje smanjuju korištenje plastike, izjavio je Pavel Pavliček, direktor McDonald'sa Hrvatska i predstavio ciljeve:

Plan nam je do 2025. godine za pakiranja koristiti isključivo ambalažu koja je izrađena iz održivih, recikliranih i certificiranih izvora te reciklirati 100 posto ambalaže za goste u svim našim restoranima.

McDonald’s trenutno koristi materijale na bazi papirnih vlakana u oko 80 posto svojih pakiranja. To se prvenstveno odnosi na ambalažu od oblikovanog papirnog vlakna sa 100 postotnom sposobnošću recikliranja - biorazgradiva ambalaža. Od 2016. godine 64 posto papirnatog pakiranja dolazi iz certificiranih ili recikliranih izvora, a s početkom 2020. godine 10o posto papirnate ambalaže za goste dolazit će iz obnovljivih ili certificiranih izvora.

Gledajući globalno, problematična ambalaža (poklopci, pribor za jelo, slamke i plastični pribor) čini oko 20 posto ukupne ambalaže koja se u McDonalds'u koristi za posluživanje hrane gostima. Od toga, gledano po komadu, najveći dio čine upravo plastične slamke – 21 posto.  

McDonald'sova inicijativa za smanjenje plastike fokusirana je na smanjenje zagađenja plastikom i na promoviranje odgovornog korištenja plastike te eliminiranje one plastike koja u najvećoj mjeri negativno utječe na okoliš. 

Određeni dio plastične ambalaže je neophodan u poslovanju s hranom zbog očuvanja kvalitete i sigurnosti hrane, ali i kako bi se smanjilo bacanje hrane i zadržala svježina. Zato smo fokusirani na inovacije u pogledu materijala koje koristimo, na smanjenje ambalaže koja se teško reciklira, povećanje uporabe recikliranih materijala i investicije koje će povećati količinu reciklirane ambalaže. Također, naša globalna politika izravno podržava ciljeve postavljene paketom Europske unije za kružno gospodarstvo o povećanju reciklirane ambalaže i sprječavanju nastanka otpada, izjavio je Robert Švigir, voditelj odjela nabave i kontrole kvalitete u McDonald'su. 

Optimiziranje pakiranja i recikliranje, očekuje se, rezultirat će uštedama od 10 posto godišnje na zbrinjavanju otpada što je značajan iznos koji će kompanija reinvestirati u daljnje recikliranje.

 

Reci što misliš!