odlaze na jeftinije destinacije
Zbog porasta cijena, Hrvatska gubi bogate goste
Sezona u nautičkom turizmu počela je već prije mjesec dana i traje najdulje, oko 8 mjeseci. Kakvu sezonu očekuju i jesu li Grci zbog državnih subvencija odvukli dio gostiju, jedno je od pitanja na koja su u Dobro jutro, Hrvatska na HRT-u odgovarali Robert Penda, pomoćnik u Ministarstvu turizma, Roko Vuletić, predsjednik Udruge nautičkog sektora pri HUP-u, i Sean Lisjak, predsjednik Udruženja marina pri HGK.
Pende kaže da je nautička sezona tek počela, za sada je zadovoljan i očekuje da će sezona biti na razini prošlogodišnje.
"Podaci s terena i nisu tako sjajni"
Vuletić je rekao da prema informacijama s terena, podaci i
nisu tako sjajni. Od kolega koje imaju čarter agencije kaže da
dobivaju informacije da je s nekih rastućih tržišta došlo do
otkazivanja postojećih rezervacija zbog hrvatskih povećanja
cijena, što je bio veliki trend posljednjih godina, iako je
čarter najmanje dizao cijene s obzirom na rast ponude i
konkurencije.
Dodao je da gosti sve više traže paket-aranžmane i sve je manje
klasičnih nautičkih gostiju. Gosti, kaže, žele imati cijeli paket
od avionskih transfera i smještaja do gastronomske ponude, a sve
je to poskupjelo, uključujući i vezove u marinama.
"U kombinaciji s najavljenom recesijom ljudi postaju malo
oprezniji što se tiče potrošnje, žele upoznati nove destinacije,
a Grčka i Turska trenutno jako rastu", kazao je.
Lisjak je rekao da se ne boje otkazivanja rezervacija,
nautika je, kaže, žilava djelatnost i u posljednjih 15 godina
imamo kontinuitet. Dodao je da moramo biti oprezni jer su se
otvorila nova tržišta koja su donedavno bila izbjegavana iz
sigurnosnih i ostalih razloga. Smatra da možemo biti
zadovoljni ako ostvarimo prošlogodišnje rezultate.
Većina zarade je prihod od vezova
Rekao je da smo lani od turizma zaradili 860-ak milijuna kuna, a
72% je ostvareno od prihoda od veza, što smatra da nije dobro jer
je ovih oko 30% izvanpansionska potrošnja u marinama. Dodao je
kako treba naći način da se postojećim investitorima omogući da
investiraju u marine, u tih 30-ak posto, kako bi izvanpansionska
potrošnja u marinama bili 70-ak posto jer će se tada ostvariti
značajniji rast prihoda.
Napomenuo je da je zbog poskupljenja zabilježen određeni pad
tranzita i dodao da moramo biti oprezni s politikom cijena te da
bismo trebali biti što konkurentniji.
Pende je rekao da što se tiče promidžbe, u prvom planu su
nautika, nautički turizam i sportovi na moru. Osvrnuo se na
potrošnju nautičara, kaže da vrlo dinamično raste. To su, kako
kaže, najbolji potrošači.
Vuletić smatra da treba pojačati promidžbene aktivnosti na novim
tržištima - Austrija, Njemačka, Slovenija, Slovačka i Češka su
naša tradicionalna tržišta, ali treba se okrenuti rastućem
američkom ili skandinavskom tržištu.
Izdvojeno
-
Hrvatski košarkaški reprezentativac Mario Hezonja, kojeg je u srijedu Euroliga kaznila s 8.000 eura zbog "nepoštivanja sudaca", odgovorio je da je ta organizacija hrabra kada treba kažnjavati, a da istovremeno odbija rješavati ozbiljne probleme u europskoj košarci.
-
Kakvo nas vrijeme očekuje danas i sutra u Dalmaciji?
-
Plesni odjel Glazbene škole Blagoje Bersa Zadar poziva vas na predstavu Na krilima baštine, koja će se održati 12. prosinca 2024. godine u 19 sati na pozornici HNK Zadar.
-
U župnoj dvorani župe sv. Anselma u Ninu predstavljena je monografija „Ecclesia Nonensis - O prošlosti Ninske biskupije“ urednika izv. prof. dr. sc. Zdenka Dundovića, u izdanju Sveučilišta u Zadru.
Reci što misliš!