dht
Hrvatska ima snažan i prepoznatljiv turistički brend
Koliko je važna promocija cjelokupne gospodarske, društvene i kulturne ponude Hrvatske, koja je sadašnjost i budućnost hrvatske gastro scene te koliko je utjecajna i vrijedna promocija i rad turističkih blogera, samo su neke od tema današnjih skupova.
Tijekom drugog dana najznačajnije turističke manifestacije Dani hrvatskog turizma, koji se ove godine odvijaju u Gradu Hvaru na otoku Hvaru, održava se ukupno osam skupova.
Koliko je važna promocija cjelokupne gospodarske, društvene i kulturne ponude Hrvatske, koja je sadašnjost i budućnost hrvatske gastro scene te koliko je utjecajna i vrijedna promocija i rad turističkih blogera, samo su neke od tema današnjih skupova.
Hrvatska - mala zemlja, veliki brend
Može li se i na koji način iskoristiti uspjeh hrvatskih sportaša, poduzetnika, kreativaca i turizma za predstavljene svega što Hrvatska nudi, govorilo se u sklopu panela „Hrvatska – mala zemlja, veliki brend“ pod moderatorskom palicom komunikacijskog stručnjaka Bože Skoke.
Na panelu su svoje prijedloge kroz dosadašnja iskustva iznijeli: Kristjan Staničić (Hrvatska turistička zajednica), Davor Bruketa (Bruketa & Žinić & Grey), Sandra Perković (hrvatska atletičarka), Jadranka Primorac (Specijalna bolnica Sveta Katarina/ HUP-Udruga privatnih poliklinika, bolnica, lječilišta i ustanova za zdravstvenu skrb), Marin Pucar (Podravka) te Aleksandra Dojčinović (Lei Lou).
U svom uvodnom izlaganju direktor HTZ-a Kristjan Staničić naglasio je snažnu povezanost i utjecaj sporta, ali i filma na promociju hrvatskog turizma. Kao dobre primjere projekata naveo je provedene promotivne aktivnosti povezane uz Svjetsko nogometno prvenstvo, dok je od suradnji naveo program Sportska Hrvatska u sklopu kojega je Hrvatska turistička zajednica u ovoj godini podržala niz kvalitetnih sportskih projekata i manifestacija koje su hrvatskom turizmu dale dodanu vrijednost i promotivni značaj.
Također, direktor Staničić je najavio promotivno događanje koje Hrvatska turistička zajednica 15. studenoga organizira u Los Angelesu u sklopu premijernog prikazivanja filma „Osmi povjerenik“ na američkom tržištu. Marin Pucar, predsjednik Uprave Podravke, naglasio je da ova kompanija također prepoznaje mogućnosti brendiranja vlastitih proizvoda kroz sportaše i poznate osobe iz javnog života, a zbog čega je večeras i svečano potpisan ugovor o suradnji sa Sandrom Perković. Također je naglasio da je ključ uspjeha kvalitetnog brenda originalnost i kvaliteta samog proizvoda te da u postizanju odličnih rezultata svakako valja iskoristiti mogućnosti koje pruža hrvatski turizam koji svake godine u našu zemlju privlači više od 18 milijuna turista koji su ujedno i potencijalni potrošači. Davor Bruketa se pak osvrnuo na snažnu prepoznatljivost Hrvatske u svijetu po kvadratićima što, kako je rekao, predstavlja dobru i kvalitetnu osnovu za daljnje brendiranje u kojem moramo biti originalni, inovativni i kvalitetni. Nadodao je kako moramo iskoristiti sve mogućnosti koje nam pruža Internet kao otvoreni i lako dostupan kanal plasiranja informacija i poruka jer su kvalitetne i velike globalne kampanje vrlo skupe.
Vezano za svijet mode, Aleksandra Dojčinović je rekla kako tu Hrvatska još uvijek nema prepoznatljiv brend, ali da smo na dobrom putu da u tome uspijemo. Kako je rekla, moda u tome sama ne može uspjeti već je za isto potreban konsenzus i snažna suradnja s ostalim segmentima, resorima i ključnim subjektima. Uspješna sportašica Sandra Perković istaknula je da velike države često podcjenjuju Hrvatsku, posebice u sportskom smislu. Ipak, veseli ju sve veća i jača prepoznatljivost naše zemlje kao sportske velesile što uvelike pridonosi ukupnoj snazi brenda cjelokupne zemlje. Ono po čemu Hrvatska itekako može biti prepoznatljiva u svijetu je i zdravstveni turizam, što je naglasila i Jadranka Primorac, dodavši kako našu zemlju u ovom segmentu krasi dugotrajna tradicija, kvalitetna ponuda i usluga, ali i dodatni veliki potencijal koji se tek treba iskoristiti.
Na kraju rasprave svi su se panelisti složili da Hrvatska već sada ima snažan i prepoznatljiv turistički i sportski brend, ali i da je došlo vrijeme da se naša zemlja počne cjelokupno i sustavno brendirati kroz sve ostale segmente u kojima imamo kvalitetu i potencijale.
Hrvatska: nova gastro ikona Europe
Iz godine u godinu sve važniji motiv dolaska gostiju u Hrvatsku postaje gastronomija. O Hrvatskoj kao novoj gourmet destinaciji na panelu „Hrvatska: nova gastro ikona Europe“ govorili su chef Rudolf Štefan iz hrvatskog, a svjetski priznatog restorana Pelegrini, direktorica Gault&Millau Hrvatska Ingrid Badurina Danielsson, Boris Lovrenčić iz hotelske kuće Sunčani Hvar te generalni direktor Turističke zajednice Alba Bra Langhe Roero, Mauro Carbone, a sve pod moderatorskom palicom Snježane Boranić Živoder iz Instituta za turizam.
U uvodu je naglašeno kako svjetski podaci pokazuju da se na hranu troši 20 do 30% budžeta te da je upravo hrana među prva tri razloga dolaska u Hrvatsku. Panelisti su se složili kako su namirnice ključ gastronomije, a da je sama gastronomija kvalitetan proizvod koji se bazira na storytellingu, odnosno pričanju priča. Mauro Carbone tako je istaknuo kako turisti posjećuju njegovu regiju zbog iskustva koje mogu samo tamo doživjeti. Rudolf Štefan je pak istaknuo kako nedostaje domaćih namirnica, ali i da je teško pronaći domaće proizvode i namirnice kojima bi se opskrbio restoran. Da bi se to promijenilo Štefan je naglasio da je potrebno više poljoprivrednika koji će se udružiti sa restoranima i tako pružati potpuni događaj i poticaj za daljnji razvoj.
Boris Lovrenčić također se dotaknuo teme proizvodnje hrane istaknuvši kako su potrebni domaći proizvođači koji će moći opskrbiti cijeli restoran ili hotel svojim namirnicama i proizvodima. Ingrid Badurina Danielsson je pak istaknula kako svaka regija u Hrvatskoj ima svoje bogatstvo, kulturnu baštinu i ljepotu prirode te da je to potrebno koristiti kako bi se cijela priča mogla uokviriti. Panelisti su se dotaknuli i problema nedovoljne radne snage te nekvalificirane radne snage zbog čega su nužna ulaganja u edukacije i zadovoljstvo radnika.
Izdvojeno
-
Hrvatski košarkaški reprezentativac Mario Hezonja, kojeg je u srijedu Euroliga kaznila s 8.000 eura zbog "nepoštivanja sudaca", odgovorio je da je ta organizacija hrabra kada treba kažnjavati, a da istovremeno odbija rješavati ozbiljne probleme u europskoj košarci.
-
Kakvo nas vrijeme očekuje danas i sutra u Dalmaciji?
-
Plesni odjel Glazbene škole Blagoje Bersa Zadar poziva vas na predstavu Na krilima baštine, koja će se održati 12. prosinca 2024. godine u 19 sati na pozornici HNK Zadar.
-
U župnoj dvorani župe sv. Anselma u Ninu predstavljena je monografija „Ecclesia Nonensis - O prošlosti Ninske biskupije“ urednika izv. prof. dr. sc. Zdenka Dundovića, u izdanju Sveučilišta u Zadru.
Reci što misliš!