ugroženo pravo na rad
Taksisti predaju zahtjeve za naplatu štete
Autotaksi prijevoznici diljem Hrvatske krenuli su u zakonsku proceduru koja prethodi podnošenju tužbe za naknadu štete, zbog ugroženog prava na rad, jer država ne provodi nacionalne Zakone, kao ni Uredbe ni Direktive EU.
Pred Općinskim državnim odvjetništvom podnijeli su prve zahtjeve za naknadu štete mirnim putem, a u sljedećem periodu očekuje se podnošenje više stotina zahtjeva pred Državnim odvjetništvima u cijeloj Hrvatskoj, što u novčanim traženjima predstavlja iznos od oko 100 milijuna kuna.
Nenadoknadiva šteta vozačima koji obavljaju javnu djelatnost temeljem zakona nastala je tijekom posljednje dvije godine koliko država tolerira nezakonit rad UBER-a. U pripremi su i kaznene prijave protiv odgovornih koji nisu u okviru svojih zakonskih ovlasti poduzimali radnje u smislu sankcioniranja nezakonitog rada UBER-a premda su za to imali na raspolaganju zakone koje je trebalo primijeniti.
„Žalosno je da obrtnici vlastitu državu na sudu moraju tjerati da provodi zakone, umjesto da ih država štiti od nelegalne i nelojalne konkurencije. U lipnju prošle godine premijer Andrej Plenković konstatirao je da je vožnja Uber prijevozom nevažeća obzirom na zakone jer nemaju licencu sukladno hrvatskim propisima. Poručio je kako svi, koji smatraju da se zbog korištenja sporne aplikacije krše njihova prava, mogu podnijeti tužbe nadležnim sudovima u skladu s važećim zakonskim propisima. Mi smo sada primorani poslušati premijerov savjet.“, poručio je Božo Miletić, predsjednik Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori.
Taksisti su razočarani i promjenom stava ministra Butkovića, koji je prvotno pozvao navedenu tvrtku da se povuče s tržišta, a sada promiče nacrt prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji u potpunosti legalizira pružanje usluge protiv koje se borio prošle godine.
„Nevjerojatno je da se mi sami moramo boriti protiv nelegalnih pružatelja usluga, istovremeno se boreći protiv niza netočnih informacija koje se plasiraju s namjerom da diskreditiraju legalne autotaksi prijevoznike. Umjesto da ministar sluša stručnjake i gradonačelnike koji poznaju promet svoga grada, koji mogu pretpostaviti kakav će kaos nastati u turističkoj sezoni, on očito sluša stranu tvrtku koja Hrvatskoj uopće nije registrirana za prijevoz, već za marketing.
Neugodno smo iznenađeni i što je predsjednica Kolinda Grabar Kitarović primila predstavnika Ubera, a nas predstavnike 2500 hrvatskih obrtnika, koji u državni proračun godišnje uplatimo preko 150 milijuna kuna poreza i davanja, a Uber ništa, nije htjela primiti. Za čiji se interes država bori? Svojih građana ili stranih lobija i tvrtki?“, dodao je Miletić.
Reci što misliš!