Biznis

katamaran pula-zadar

"Novalja" do sada prevezla 6 tisuća putnika

Ivo Cagalj/PIXSELL

Iako su cijene brodske karte jednake autobusnim kartama za Zadar, mnogi će se složiti da je komotnije i ljepše koristiti katamaran za znatno kraću i udobniju vožnju, a osim toga na ovoj liniji vrijede i otočne povlastice.

Mnogi Puljani i njihovi gosti koji su bili naviknuti barem na jedan dan pobjeći od turističke gužve u svom gradu na jedan od mirnih, tihih i predivnih kvarnerskih i dalmatinskih otoka katamaranima Bišovo ili Novalja koji su godinama naizmjence prometovali na liniji Pula-Zadar, bili su razočarani kada su lani ostali bez te linije i praktički odsječeni od Dalmacije morskim putem. Razočarani su ostali i mnogi Istrani koji studiraju u Zadru ili su im tamo prijatelji. Objašnjenje za ukidanje ove svima drage brzobrodske linije bilo je da je ona nerentabilna te da su izostale državne subvencije.

Kada su već i Dalmatinci i Istrani tužno konstatirali kako će i ove godine biti bez ove morske veze, pojavila se vijest da će brzobrodska linija biti obnovljena.

Ovu liniju, čija je vrijednost procijenjena na 4,5 milijuna kuna, sufinanciraju Agencija za obalni linijski promet s dva milijuna kuna, ministarstvo turizma s 1,5 milijuna kuna, te tri zainteresirana grada i županije, između ostalog i Grad Pula.

Osim što je obnovljena, linija bi od ove godine trebala postati i cjelogodišnja, a održavat će ju brodar "Jadrolinija" iz Rijeke katamaranom "Novalja". Prvi katamaran zaplovio je iz Pule u smjeru Zadra 3. lipnja nešto rjeđim redom plovidbe, no od 30. lipnja ponovo povezuje Pulu sa Unijama, Suskom, Malim Lošinjem, Ilovikom, Silbom i Zadrom pet puta tjedno.

Ranijih godina tom je, tada sezonskom, trajektnom linijom prevezeno uvijek nešto više od 20 tisuća putnika, čak i kada su cijene karata bile povećane. I ove se godine cijene karata kreću od 80 do 200 kuna po osobi, ovisno o krajnjoj destinaciji, a brod isplovljava iz Pule sa Riječkog gata u 7 sati ponedjeljkom, srijedom, petkom, subotom i nedjeljom.

Prema redu vožnje u 9.10 stiže na Unije, u 9.40 na Susak, u 10.25 na Mali Lošinj, u 11.40 na Silbu, a u 13.15 u Zadar. Na svim otocima na relaciji Pula - Zadar predviđeno je petominutno zaustavljanje radi iskrcaja i ukrcaja putnika. Linija iz Zadra kreće u 16, odnosno u 17 sati, ovisno o danu, a detaljan raspored može se pronaći na internetskim stranicama Jadrolinije.

Kako doznaje Glas Istre iz ove tvrtke, od početka prometovanja linije 3. lipnja ove godine prevezeno je 6.000 putnika, no to, kažu, nije niti polovica kapaciteta katamarana Novalja koji odjednom može prevesti 322 putnika.

Primjerice, u lipnju je na ovoj liniji prevezeno ukupno 2.369 putnika što znači popunjenost kapaciteta od 38,7 posto tog mjeseca.

Budući da je ova katamaranska linija odlukom Vlade RH uvrštena u cjelogodišnje državne linije, a i sami građani su "gunđali" svaki put kada je do sada ukinuta, u Jadroliniji su izrazili nadu da će se ipak povećati broj putnika na ovoj liniji te tako opravdati njeno vraćanje u funkciju.

Iako su cijene brodske karte jednake autobusnim kartama za Zadar, mnogi će se složiti da je komotnije i ljepše koristiti katamaran za znatno kraću i udobniju vožnju, a osim toga na ovoj liniji vrijede i otočne povlastice.


Reci što misliš!