Biznis

Zadar

Imperativ Hrvatske - ojačati konkurentnost luka

Imperativ Hrvatske - ojačati konkurentnost luka

Donošenjem pomorskog zakonika stvoreni su dobri uvjeti da se Hrvatska i njeni brodari uključe u europske pomorske koridore

Zaštita hrvatskog pomorstva tri su ključne riječi koje su se danas najčešće čule na 13. nacionalnom Forumu o pomorskoj politici u svjetlu pristupanja Europskoj uniji, koji se održava u Zadru.

Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta rekao je kako se samo velikim ulaganjima u hrvatske luke stvaraju preduvjeti da se one na pravi način uključe u buduće, vrlo prometne, europske pomorske koridore.

Kalmeta je također istaknuo da su se donošenjem pomorskog zakonika stvorili dobri uvjeti za hrvatske brodare, što je potvrdio i predsjednik Uprave Tankerske plovidbe Ive Mustać, kazavši da će brodari u međunarodnoj plovidbi vrlo lako ući u Europsku uniju. Državna uprava je prilično optimistična i vjeruje da će uspjeti zaštiti brodare i pomorce u nacionalnoj plovidbi, a s druge strane, moglo čuli i mišljenje predstavnika Splitske plovidbe, koji je rekao da smatra da na otvorenom tržištu dobar dio malih i srednjih hrvatskih tvrtki neće opstati.

"Državna uprava je prilično optimistična i vjeruje da će uspjeti zaštiti brodare i pomorce u nacionalnoj plovidbi, a s druge strane, moglo čuli i mišljenje predstavnika Splitske plovidbe, koji je rekao da smatra da na otvorenom tržištu dobar dio malih i srednjih hrvatskih tvrtki neće opstati."

- Predpristupna pomorska strategija koju je izradilo Ministarstvo mora, naglasak stavlja na pitanja pomoraca i kabotaže, sigurnost plovidbe te zaštitu pomorskog okoliša. Sedam je domaćih luka od državnog značaja, a u program njihove rehabilitacije već se ulažu milijuni eura. Spomenimo samo zadarsku luku Gaženica, projekt "par exelance" zbog blizine Zadra sa talijanskom Anconom, ali i sa Zagrebom preko četverotračne ceste i autoceste.

Čak 91 milijun eura težak je projekt luke Ploče, a 25 milijuna eura uložit će se u proširenje splitke luke. U izradi je i projekt niske pruge koja bi našu najveću luku Rijeku povezala sa Zagrebom za manje od sat vremena, istaknuo je Kalmeta koji pitanje pomoraca smatra već gotovo rješenim, jer će status oko 26 tisuća pomoraca koji plove na stranim kompanijama izjednačiti s uvijetima na domaćoj kabotaži, što znači niže poreze i doprinose i adekvatnu zaštitu.

Kada je o kabotaži riječ, tj. nacionalnom prijevozu putnika i robe unutar zemlje, ulaskom u EU otvorit će se tržište brodovima unije a njima naši brodari, mnogi tako misle, još uvijek ne mogu konkurirati. Stoga je, ističe Kalmeta, Hrvatska zatražila višegodišnju zaštitu kabotaže pa nas tu očekuju dugi i teški pregovori. Na Forumu je bilo riječi i ekološkoj zaštiti Jadrana. -

- Hrvatska će uvesti ZERP 1. siječnja 2008, ali umjesto nikad prežaljenog ekološkog pojasa, odlučili smo uvesti Pravinik o upravljanju balastnim vodama, zaključio je ministar Kalmeta.

 


Reci što misliš!