Biznis

Brodogradnja

Pad cijena dionica Uljanika iz Pule

Pad cijena dionica Uljanika iz Pule

Protekli tjedan porast je bio 23 posto, pad nakon toga 3 posto

Mogućnost raspolaganja dionicama iz dokapitalizacije spustila je u srijedu cijenu dionice Uljanik plovidbe nemalih 3 posto, samo dan nakon što je ista dionica u sličnom postotku rasla zbog objava kvartalnog izvješća u kojem je zbog prodaje broda neto dobit tvrtke porasla za oko 20 puta. Uz pad prouzrokovan dokapitalizacijom, na buduća kretanja cijene dionice vjerojatno će presudno utjecati kretanje vozarina na svjetskom tržištu.

 Dovoljno je podsjetiti da su cijene vozarina mjerene indeksima u zadnjih godinu dana rasle za više od četiri puta, što se nije u tolikoj mjeri odrazilo na dionice naših brodara, iako je Uljanik plovidba samo u prošlom tjednu porasla oko 23 posto.

 

Ako isključimo izvanredni prihod od prodaje broda, ispada da je operativna dobit porasla oko 20 posto u odnosu na isto razdoblje lani, a bitan faktor u budućim poslovnim rezultatima svakako će biti i kupnja dvaju novih brodova (većim dijelom pomoću dugoročnog kredita od oko 280 milijuna kuna) koja je realizirana otprilike u isto vrijeme kad i prodaja starog broda Arene.

Trenutačno glavni faktor u formiranju cijene predstavlja veća ponuda dionica na koje su imali pravo svi postojeći dioničari i koja je kapital, a samim time i broj dionica povećala oko 30 posto. Činjenica da su dioničari upisivali dionice po cijeni od 400 kuna, što je manje od knjigovodstvene i nekoliko puta manje od tržišne cijene, samo stvara dodatni pritisak na prodaju i unovčavanje dobiti, a visoki promet od preko 2 milijuna kuna upućuje da i mnogi smatraju da je makar i mali pad cijene prilika za kupnju ili dokup, pa i po cijeni od 3000 kuna.

Pokazatelji prinosa na kapital u slučaju Uljanik plovidbe viši su od prosjeka tržišta i samog sektora, no njih će u jednoj mjeri umanjiti efekt razvodnjavanja kapitala zbog dokapitalizacije. S druge strane veća količina dionica povećava likvidnost, a tek će se vidjeti cjeloviti efekt kapitalne injekcije, značajnog povećanja duga i obnove flote na profitabilnost poslovanja. Ipak, tržište vozarina, koje je glavni faktor u poslovanju te brodarske tvrtke, bilježi povijesnu konjunkturu uzrokovanu snažnom potražnjom Indije i Kine za energentima i sirovinama, a tu se zasad ne očekuju neki značajniji potresi.


Reci što misliš!