Ekologija
Canon i Nike na vrhu liste ekološki osvještenih tvrtki
Canon, proizvođač sportske odjeće Nike, te gigant robe široke potrošnje Unilever, nalaze se na vrhu popisa ekološki osviještenih kompanija.
Na dnu popisa ukupno 56 kompanija obuhvaćenih ispitivanjem nalazi se njih šest s osvojenih nula bodova na ljestvici od 100 bodova - Jones Apparel Group Inc., CBS Corp., Burger King Holdings Inc., Darden Restaurants Inc., Wendy's International Inc. te Amazon.com.
No, prostora za poboljšanje imaju čak i one koje se nalaze na vrhu bodovne tablice Climate Counts, koju sastavlja neprofitna grupacija ekološke organizacije Clean Air-Cool Planet i Stonyfield Farm, američki proizvođač organskog jogurta koji se plasirao na šesto mjesto popisa, sa 63 boda.
- Nije dovoljno reciklirati papir i staviti štedne žarulje, kazao je Gary Hirshberg, direktor Stonyfield Farm-a i predsjednik uprave Climate Countsa. - Moramo značajno umanjiti svoje emisije ugljičnih plinova. A što se toga tie, nitko ne zaslužuje najbolju ocjenu.
Prema njegovim riječima, iako ta kompanija ima riješeno pitanje zbrinjavanja 100 posto svojih emisija ugljičnih plinova od proizvodnje, mora više učiniti na području obnovljive energije radi smanjenja emisija stakleničkih plinova koji izazivaju globalno zagrijavanje.
Ispitivanje je obuhvatilo 56 kompanija izabranih na temelju njihove popularnosti u kućanstvima SAD-a i Britanije, te na temelju njihove pozicije unutar pojedinih sektora - od elektronike do brze hrane.
Ispitivanje je pokazalo da kompanije elektroničko-kompjutorskog sektora ostvaruju dobre rezultate po pitanju suočavanja s problemom klimatskih promjena u usporedbi s medijskim i Internet kompanijama, pri čemu je njih šest od ukupno 12 uključenih u studiju dobilo preko 50 bodova.
Osim Canona, to su IBM, Toshiba, Motorola, Hewlett-Packard i Sony. Dell, Hitachi, Siemens, Samsung i Nokia ostvarili su dvoznamenkaste rezultate, dok je Apple prikupio samo dva boda.
Prehrambeni se sektor pokazao najgorim u smislu razine pridonošenja klimatskim promjenama, pri čemu se niti jedna kompanija toga sektora ne može pohvaliti s preko 50 prikupljenih bodova, dok ih čak tri nije dobilo niti jedan bod. Najviše je bodova dobio Starbucks - 46, a nakon njega McDonald's (22).
Rang lista se temelji na 22 kriterija ugrubo podijeljena na četiri kategorije - u kolikoj se mjeri kompanija bavi svojim štetnim utjecajem na okoliš; u kolikoj je mjeri do sada umanjila taj učinak; u kolikoj mjeri podržava javnu politiku usmjerenu na zaštitu okoliša; te dostupnost tih informacija. Najviše bodova donosi obujam smanjenja emisija ugljičnih plinova, mogućih 56 od ukupno 100 bodova.
Vezane vijesti
-
Adidas se također odrekao kože s područja Amazone te je pokrenuo inicijativu nazvanu "Green Company Initiative" kako bi smanjio svoj štetan utjecaj na okoliš
-
Pariz je godinama bio jedan od gradova s prekomjernim zagađenjem zraka pa sada glavni grad Francuske želi poboljšati klimu grada sadnjom 170.000 novih stabala.
-
Proteklo ljeto obilježilo je izvanredno velik broj požara na sjevernoj hemisferi i, posljedično, rekordne globalne emisije ugljika, pokazalo je izvješće EU-ove službe za praćenje atmosfere Copernicus.
-
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!