Biznis

Usluge

Raste broj pritužbi na usluge europskih aviokompanija

Raste broj pritužbi na usluge europskih aviokompanija

Gubitak prtljage na vrhu je popisa pritužbi na aviokompanije

Europske bi se aviokompanije trebale suočiti sa znatno oštrijim kaznama za lošu uslugu s obzirom na gotovo udvostručen broj pritužbi za izgubljenu prtljagu u godinu dana, ocijenilo je europsko udruženje za zaštitu potrošača.

Gubitak prtljage na vrhu je popisa pritužbi na aviokompanije, uključenog u izvješće Centra europskih potrošača (ECC) koji pokriva Europsku uniju, Island i Norvešku. Kao najveći prekršitelji navode se irske zrakoplovne tvrtke.

"Ukupan broj uloženih pritužbi narastao je u 2006. na 2.979, u odnosu na 1.521 u godini ranije", navodi se u tom izvješću. Na probleme s prtljagom otpada 33 posto ukupno uloženih pritužbi, dok ih se 26 posto tiče otkazivanja letova, a 16 posto kašnjenja.

ECC u izvješću preporuča povećavanje kazni aviokompanijama za izgubljenu prtljagu te uvođenje automatske obvezne naknade za kupnju najnužnijih potrepština onim putnicima čija je prtljaga izgubljena, ali ne navodi koliko bi ta naknada trebala iznositi.

"Većina pritužbi u 2006. odnosi se na iste aviokompanije kao i u 2005., iz Irske, Španjolske, Velike Britanije, Italije, Njemačke i Francuske. Također se pokazalo da se najviše žale potrošači iz Irske, Švedske, Njemačke, Španjolske, Italije i Belgije", navodi se nadalje u tom izvješću.

"U prvih šest mjeseci 2007. zaprimljeno je nekih 1.500 pritužbi vezano za putovanja zrakoplovom. To je jednako podacima za isto razdoblje 2006., a da li će kasnije biti zabilježeno povećanje tek treba vidjeti, nakon što se uračunaju pritužbe zaprimljene nakon tradicionalno grozničavog ljetnog razdoblja".

Iako izvješće ne izdvaja aviokompanije poimence, zabilježeno je da se u odnosu na 2005. u 2006. broj žalbi na "irske aviokompanije" uvećao za 181 posto.


Reci što misliš!