Biznis

Zračni promet

Airbus spreman na još jednu selidbu proizvodnje

Airbus spreman na još jednu selidbu proizvodnje

Francuski su sindikati na najnoviji prijedlog Airbusa o selidbi proizvodnje reagirali priopćenjem da su spremni podržati Airbusov plan pod uvjetom da ne bude novih otkaza u Europi, kao ni selidbe drugih programa proizvodnje izvan Europe

Europski proizvođač zrakoplova Airbus objavio je da je spreman preseliti proizvodnju vojnih i civilnih mlaznih zrakoplova u SAD ako pobijedi najvećeg konkurenta Boeing u utrci za ugovor o opskrbi američkog ratnog zrakoplovstva avionima-cisternama.

Dobije li taj ugovor, Airbus će prebaciti proizvodnju zrakoplova-cisterne svog američkog partnera Northrop Grumman KC-30 i civilnog teretnog zrakoplova A330 u svoj aeronautički centar u Mobileu u saveznoj američkoj državi Alabami, priopćeno je iz europskog zrakoplovnog konzorcija EADS, Airbusove krovne tvrtke.

I avion-cisterna KC-30 i komercijalni teretni zrakoplov A330 temelje se na Airbusovom modelu dvomotornog širokotrupnog mlaznog putničkog zrakoplova A330.

Boeing Co, koji s EADS-om i njegovim američkim partnerom Northrop Grummanom vodi oštru bitku za dobivanje ugovora potencijalne vrijednosti i do 200 milijardi dolara, priopćio je da njegov predloženi model, temeljen na Boeingu 767, ima znatno učinkovitiju potrošnju goriva od većeg Airbusa 330.

Bila bi to druga selidba Airbusove proizvodnje izvan Europe - prva je provedena sredinom svibnja, kada je EADS započeo gradnju tvornice za sastavljanje zrakoplova srednjeg dometa A320 u Kini, što je ogorčilo europske sindikate.

Francuski su sindikati na najnoviji prijedlog Airbusa o selidbi proizvodnje reagirali priopćenjem da su spremni podržati Airbusov plan pod uvjetom da ne bude novih otkaza u Europi, kao ni selidbe drugih programa proizvodnje izvan Europe.

"Mi tu ideju u osnovi podržavamo, ako nam omogućava širenje na nova tržišta", kazao je Jean-Francosi Knepper, predstavnik Airbusa u francuskom sindikatu Force Ouvriere. "Proizvodna linija koja ostaje u Toulouseu bit će dostatna da apsorbira višak proizvodnje. No, ne dolazi u obzir nikakva selidba proizvodnje drugih tipova zrakoplova", dodao je.

Dužnosnici sindikata čak ocjenjuju da bi taj potez mogao pomoći Airbusu kroz ublažavanje dijela pritiska na njegove prenatrpane proizvodne linije u Europi.

Odluka američkog ratnog zrakoplovstva o tome tko je idobio ugovor o gradnji aviona-cisterni očekuje se 31. siječnja.


Reci što misliš!