Biznis

Klimatske promjene

Velike kompanije podržale cilj o promjeni klime

Velike kompanije podržale cilj o promjeni klime
RTL Arhiva

Kompanije su potpisale Tokijsku deklaraciju, a tim se dokumentom podupire procjena Međuvladinog odbora za promjenu klime

Sony, Nike, Nokia i još devet multinacionalnih kompanija potpisale su deklaraciju kojom podupiru 50-postotno smanjenje globalnih emisija stakleničkih plinova do 2050. a slični apeli mogu se čuti i od UN-ovih znanstvenika te čelnika EU-a u okviru međunarodnih pregovora o klimi, pišu europski mediji.

Kompanije su potpisale Tokijsku deklaraciju 15. veljače, a tim se dokumentom podupire procjena Međuvladinog odbora za promjenu klime (IPPC) da "globalne emisije stakleničkih plinova tijekom slijedećih 10-15 godina trebaju doseći svoj vrhunac te da ih treba sniziti na veoma niske razine, znatno niže od onih iz 2000. godine, i to do sredine 21. stoljeća."

Neobvezujuća deklaracija uključuje i obećanje o "širenju opsega aktivnosti sa ciljem smanjenja emisija u suradnji s poslovnim partnerima", i to kako bi se poboljšale potrošačke navike te "podigla razina transparentnosti u pogledu ispuštanja CO2 te drugih sličnih aktivnosti."

Radi se o najnovijoj u nizu inicijativa na korporacijskoj razini sa ciljem borbe protiv promjene klime.

Unatoč tome, nedavno provedeno istraživanje konzultantske kompanije McKinsey otkriva kako mnoge tvrtke sve veće zanimanje za pitanja promjene klime ne pretaču u odgovarajuće strateške mjere, i to unatoč pojačanoj svijesti o potencijalnim prilikama za ostvarenje profita.

Jedan od razloga za to mogao bi biti i premali broj predvidljivih i usklađenih propisa. No, 12 potpisnica Tokijske deklaracije - Allianz Group. Catalyst, The Collins Companies, Hewlett-Packard Company, Nike Inc. Nokia Corporation, Novo Nordisk, Sagawa Express, Sony Corporation, Spitsbergen Travel, Tetra Pak i Xanterra Parks & Resorts- svoje obvezivanje na realizaciju ciljeva iznesenih u deklaraciji nisu uvjetovali specifičnim regulatornim okvirom.

Njihova deklaracija "zasniva se na uvjerenju da će naši dobrovoljni i inovativni napori pomoći u borbi protiv promjene klime te da će naš primjer slijediti još kompanija."

U međuvremenu, proizvođač elektronike Philips obznanio je kako je prodaja "zelenih proizvoda" u razdoblju između 2006. i 2007. porasla za jednu trećinu


Reci što misliš!