Klimatske promjene
Velike kompanije podržale cilj o promjeni klime
Kompanije su potpisale Tokijsku deklaraciju, a tim se dokumentom podupire procjena Međuvladinog odbora za promjenu klime
Sony, Nike, Nokia i još devet multinacionalnih kompanija potpisale su deklaraciju kojom podupiru 50-postotno smanjenje globalnih emisija stakleničkih plinova do 2050. a slični apeli mogu se čuti i od UN-ovih znanstvenika te čelnika EU-a u okviru međunarodnih pregovora o klimi, pišu europski mediji.
Kompanije su potpisale Tokijsku deklaraciju 15. veljače, a tim se dokumentom podupire procjena Međuvladinog odbora za promjenu klime (IPPC) da "globalne emisije stakleničkih plinova tijekom slijedećih 10-15 godina trebaju doseći svoj vrhunac te da ih treba sniziti na veoma niske razine, znatno niže od onih iz 2000. godine, i to do sredine 21. stoljeća."
Neobvezujuća deklaracija uključuje i obećanje o "širenju opsega aktivnosti sa ciljem smanjenja emisija u suradnji s poslovnim partnerima", i to kako bi se poboljšale potrošačke navike te "podigla razina transparentnosti u pogledu ispuštanja CO2 te drugih sličnih aktivnosti."
Radi se o najnovijoj u nizu inicijativa na korporacijskoj razini sa ciljem borbe protiv promjene klime.
Unatoč tome, nedavno provedeno istraživanje konzultantske kompanije McKinsey otkriva kako mnoge tvrtke sve veće zanimanje za pitanja promjene klime ne pretaču u odgovarajuće strateške mjere, i to unatoč pojačanoj svijesti o potencijalnim prilikama za ostvarenje profita.
Jedan od razloga za to mogao bi biti i premali broj predvidljivih i usklađenih propisa. No, 12 potpisnica Tokijske deklaracije - Allianz Group. Catalyst, The Collins Companies, Hewlett-Packard Company, Nike Inc. Nokia Corporation, Novo Nordisk, Sagawa Express, Sony Corporation, Spitsbergen Travel, Tetra Pak i Xanterra Parks & Resorts- svoje obvezivanje na realizaciju ciljeva iznesenih u deklaraciji nisu uvjetovali specifičnim regulatornim okvirom.
Njihova deklaracija "zasniva se na uvjerenju da će naši dobrovoljni i inovativni napori pomoći u borbi protiv promjene klime te da će naš primjer slijediti još kompanija."
U međuvremenu, proizvođač elektronike Philips obznanio je kako je prodaja "zelenih proizvoda" u razdoblju između 2006. i 2007. porasla za jednu trećinu
Vezane vijesti
-
Uoči Konferencije UN-a o klimatskim promjenama koja se održava u Glasgowu, WWF je pozvao građane da se priključe kampanji #WeWontForget i pošalju čelnicima poruku da njihova obećanja o ublažavanju klimatske krize neće biti zaboravljena.
-
Klimatske promjene i pandemija covida-19 glavne su teme dvodnevnog sastanka čelnika dvadeset najvećih svjetskih ekonomija koji je počeo u subotu u Rimu, a uvodnim govorom otvorio ga je talijanski premijer, javlja BBC.
-
Proteklo ljeto obilježilo je izvanredno velik broj požara na sjevernoj hemisferi i, posljedično, rekordne globalne emisije ugljika, pokazalo je izvješće EU-ove službe za praćenje atmosfere Copernicus.
-
Jedna od najvećih prijetnji sigurnosnoj situaciji u svijetu su klimatske promjene koje uzrokuju niz problema, ocijenio je ministar unutarnjih poslova i potpredsjednik Vlade Davor Božinović, na otvaranju Hrvatskih dana sigurnosti u srijedu u Opatiji.
Izdvojeno
-
Ozbiljna ekološka promišljanja inspirirala su ovogodišnju božićnu dekoraciju Škole primjenjene umjetnosti i dizajna!
-
Tjedni horoskop od 16. do 22. prosinca 2024.
-
U petak 13. prosinca otvorene su prijave za Akademiju Raise the Bar, besplatni obrazovni program Coca-Cole HBC Adria, koji je namijenjen konobarima, baristima i barmenima s najmanje godinu dana radnog iskustva u ugostiteljstvu i turizmu.
-
Oni koji uspješno prođu natjecanje moći će se prijaviti na ograničene javne pozive za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih investicijama te ostvariti pravo na najviše 25.000 eura po projektu
Reci što misliš!