Biznis

Zračni promet

Otvoreno nebo stupa na snagu

Otvoreno nebo stupa na snagu

Omogućit će EU-ovim zračnim prijevoznicima da lete iz bilo kojega grada u Europskoj uniji u SAD i obrnuto

Danas stupa na snagu sporazum između EU-a i SAD-a o prekoatlantskom zračnom prometu. Tzv. sporazum o otvorenome nebu EU i SAD potpisali su u travnju 2007. Omogućit će EU-ovim zračnim prijevoznicima da lete iz bilo kojega grada u Europskoj uniji u SAD i obrnuto.

Tim se sporazumom zamjenjuju restriktivni bilateralni sporazumi iz vremena nakon Drugoga svjetskog rata.

Pristup londonskom Heathrowu, najprometnijoj zračnoj luci u EU, bit će posve otvoren konkurenciji, čime će se okončati izrazito unosno ekskluzivno pravo na transatlantske letove odobreno prije 30 godina kompanijama British Airways, Virgin Atlantic Airways, United Airlines i American Airlines.

Riječ o najambicioznijem sporazumu u sektoru zračnog prometa ikad koji obuhvaća 60 posto svjetskog prometa. Stručnjaci očekuju ekonomsku korist od više milijardi eura, milijune novih putnika i otvaranje 80.000 novih radnih mjesta u idućih pet godina.

Hoće li se povećana konkurencija u transatlantskom zračnom prometu odraziti i na cijene zrakoplovnih karata još je dvojbeno, pišu europski mediji. Neki stručnjaci smatraju da je tržište već i sad izrazito konkurentno, dok drugi očekuju radikalne promjene, poput prekooceanskih letova za samo deset eura.

Irski Ryanair, najveća low-cost kompanija u Europi, objavio je, primjerice, u travnju 2007. da namjerava pokrenuti novu kompaniju (RyanAtlantic) za transatlantske letove. Kompanija bi trebala početi letjeti 2010., a u planu su letovi prema pet ili šest američkih gradova. Kompanija će za razliku od uobičajene prakse low-cost kompanija nuditi karte i u ekonomskoj i u prvoj klasi, a cijena najjeftinijih karata mogla bi iznositi samo deset eura.

Istraživanje britanske Vlasti za civilno zrakoplovstvo pokazalo je da putnici mogu očekivati smanjenje cijena karata za SAD za samo deset posto u idućih pet godina.


Reci što misliš!