Biznis

Brodogradnja

"Dugi otok" - uspjeh zadarskog brodara i splitskog brodogradilišta

Istodobno je u splitskome brodogradilištu za Tankersku položena i kobilica za još jedan aframax

U splitskome brodogradilištu u subotu je porinut tanker "Dugi otok", tipa aframax, koji se gradi za našu najveću brodarsku kompaniju Tankersku plovidbu iz Zadra. Brod nosivosti 114 tisuća tona, dug 240 metara i širok 42 metra, izrađen je od čelika povišene čvrstoće, a limovi su mu tanji nego kod manjih tankera.

Istodobno je u splitskome brodogradilištu za Tankersku položena i kobilica za još jedan aframax.

U posljednjih nekoliko godina splitsko brodogradilište je za Tankersku izgradilo tri jednaka broda tipa suezmax: "Alan Veliki", "Hrvatska" i "Donat", koji zajedno imaju 500 tisuća tona nosivosti i predstavljaju udarnu snagu flote zadarskoga brodara.

Kompanija sada ima ukupno 16 brodova, a osim gradnje u splitskom brodogradilištu u Kini gradi još četiri broda, a s riječkim brodogradilištem "3. maj" potpisala je ugovor o izgradnji dvaju tankera "product carrier" ukupne vrijednosti 110 milijuna dolara, čime je sa "3. majem" nastavila suradnju nakon 40 godina.

Brodovi bi trebali biti završeni do 2011. godine, a budući da je danas na svjetskom tržištu vrlo velika potražnja za brodovima njihova se isporuka čeka i do pet godina. U riječkom brodogradilištu su najavili da bi prvi brod mogli isporučiti već za dvije godine.

Predsjednik Uprave Tankerske Ive Mustać ističe da za godinu-dvije očekuju ostvarenje njihova strateškog plana da imaju 23 broda sa oko milijun i 700.000 tona nosivosti, a trenutačno imaju brodove sveukupne nosivosti oko milijun i 200.000 tona.

Također naglašava da je stanje na brodarskom tržištu dobro pa Tankerska očekuje uspješno poslovanje, tržište suhih tereta stabilno je, a tvrtka ostvaruje dobre poslovne rezultate.

Osim stabilnih vozarina za tankere kompanija ima i stabilne vozarine za brodove za suhe terete, a ujedno je i naš jedini brodar s brodovima tolike nosivosti.

"Donat", "Alan Veliki", "Hrvatska" najveći su brodovi izgrađeni u jednom komadu u našim brodogradilištima, te spadaju u najveće brodove u hrvatskoj floti, ali i među najveće brodove tipa suezmax na svijetu. Brodovi Tankerske, jedne od najznačajnijih brodarskih tvrtki na Sredozemlju, prevoze naftu za velike svjetske prerađivače nafte poput Conaca, Shella, BP-ja, Repsola, Agipa, Totala, Elfa i dr.

Izgradnju brodova Tankerske u našim brodogradilištima subvencionira Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Ministarstvo i dalje nastavlja subvencionirati izgradnju brodova u hrvatskim brodogradilištima, a subvencije iznose 10 posto vrijednosti broda koje se brodarima isplaćuju kad započne izgradnja broda, tj. nakon polaganja kobilice broda.


Reci što misliš!