Biznis

Biznis

Samo 40% hotela ne radi s gubicima

Samo 40% hotela ne radi s gubicima

Hoteli, iako najbolji u Hrvatskoj, za konkurencijom zaostaju podosta

Samo četrdeset posto hrvatske hotelske industrije nije u crvenom. Stotinjak ponajboljih hotela na Jadranu i u unutrašnjosti posluje solidno, sve profitabilnije tijekom posljednjeg desetljeća, ali i dalje uglavnom ne dosežu europske i svjetske parametre uspješnosti.

- Ukupni godišnji prihod po sobi u proteklih deset godina kumulativno je povećan 80 posto. I to većim dijelom zahvaljujući rastu cijena, koje su godišnje u prosjeku dizane po stopi od šest posto, a manjim dijelom zbog rasta zauzetosti soba.

Zauzetost je, inače, tijekom proteklog desetljeća povećana za 25 dana. Ostvaren je zavidan rast profitabilnosti, pri čemu je operativna bruto dobit u tom razdoblju povećana čak 3,1 put - kazala je na današnjoj prezentaciji poslovanja hrvatskog hotelijerstva direktorica Horwatha Zagreb Sanja Čižmar.

Istraživanje je provedeno među stotinjak hotela s pet, četiri i nekoliko s tri zvjezdice (od ukupno četiristotinjak hotela u Hrvatskoj), koji svojim kapacitetom i prometom čine 40 posto hrvatskog hotelijerstva. Promatrani objekti, iako najbolji u Hrvatskoj, za konkurencijom zaostaju podosta. Dok naši hoteli bilježe godišnji prihod po sobi od 15.000 do 16.000 eura, mediteranska konkurencija knjiži po sobi od 20 do 30 posto veći prihod.

Zauzetost soba također je ispodprosječna u odnosu na usporedive europske hotele. Promatranih stotinjak u nas ima zauzetost od nepunih 45 posto, a smatra se da je granica rentabilnosti zauzetost od 60 posto. Iako rastuća, bruto operativna dobit, pak, u nas iznosi nešto manje od 25 posto udjela u ukupnom prihodu, a hotel se smatra stabilnim i uspješnim tek kad ona prijeđe 30 posto.

- Kada se još odbiju troškovi amortizacije, kamate i neki drugi fiksni troškovi, ni u najuspješnijim hrvatskim hotelima ne mogu biti zadovoljni profitom - podvlači Sanja Čižmar.

Istraživanje je pokazalo i da 75 posto hotelske prodaje ide preko touroperatora i agencija, što se smatra jednim od ograničavajućih faktora uspješnijeg putovanja, odnosno postizanja još viših cijena na tržištu. Od objavljenih hotelijeri, naime, za svoje partnere cijene čak i prepolovljuju. Istraživanje je pokazalo da su hrvatski hoteli s četiri i pet zvjezdica i dvadesetak posto jeftiniji od sličnih na Mediteranu.Prosječna bruto plaća u najboljim hrvatskim hotelima iznosi devetstotinjak eura.

 

 


Reci što misliš!