Medvedev: Rusko tržište je perspektivno i zahtjevno
Medvedev hrvatskim izvoznicima preporuča i skupne nastupe u okviru klastera
Tržište Ruske Federacije je interesantno zbog rastuće potražnje za gotovo svim robama, ali je i zahtjevno pa od izvoznika traži poznavanje ruskih poslovnih običaja i kulture te navika potrošača.
Rekao je to ministar-savjetnik Veleposlanstva Ruske Federacije u Hrvatskoj Boris Medvedev na današnjem simpoziju 'Ruska Federacija - novi tržišni izazovi' održanom u organizaciji Agencije za promicanje izvoza i ulaganja.
Rusija je zemlja u dinamičnom razvoju, s ekonomskim rastom u prva četiri ovogodišnja mjeseca od 8,3 posto i rastom industrijske proizvodnje u istom razdoblju od 8,6 posto, kaže Medvedev.
U tom je razdoblju, dodaje, ruski izvoz imao vrijednost od 100 milijardi dolara, a uvoz 60 milijardi, što znači da je ostvaren višak u vanjskotrgovinskoj razmjeni od 40 milijardi dolara.
Ti podaci, kaže Medvedev, svjedoče o golemom potencijalu ruskog tržišta na kojem ima mjesta samo za one koji shvaćaju novu arhitekturu ruskih poslovnih odnosa.
To znači, ističe, da Rusija funkcionira kao potpuno otvoreno tržište, organizirano posve drukčije nego u doba SSSR-a.
Odlikuje ga visoka konkurencija, gdje ne prolazi roba čija je cijena u nesrazmjeru s kvalitetom i gdje su potrebna velika ulaganja u promociju i reklamu. To su, kaže Medvedev, posebno dobro shvatili Slovenci, pa su primjerice, od Moskve do Vladivostoka nezaobilazne reklame Gorenja.
Medvedev hrvatskim izvoznicima preporuča i skupne nastupe u okviru klastera, koncentraciju na manje gradove i udaljenije regije gdje je konkurencija slabija te sudjelovanje na sajmovima.
Posebno je istaknuo potrebu brendiranja hrvatskih proizvoda, jer Rusi, kako je rekao vole proizvode označene nekom poznatom robnom markom.
Hrvatski ambasador u Rusiji Božo Kovačević kaže da mnoge hrvatske tvrtke koje nastoje ući na rusko tržište ne mogu to same učiniti zbog visokih troškova, pa preporuča njihovo organiziranje radi zajedničkog nastupa.
Na razini Vlade, kaže Kovačević, bilo bi dobro načiniti strategiju gospodarskih odnosa s Rusijom jer bi tada bilo jasno na kakvu pomoć države tvrtke mogu računati.
Na ruskom tržištu su po njegovim riječima trenutno cijenjeni neki prehrambeni proizvodi i brodogradnja, a poznati su i tradicionalni izvoznici u Rusiju - Ericsson Nikola Tesla i Končar, dok su kompanije koje u zadnje vrijeme počinju postizati značajnije uspjehe SMS i Zlatna igla.
Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, vrijednost hrvatskog izvoza u Rusiju u 2007. godini bila je 157 milijuna dolara, a uvoza 2,62 milijarde dolara.
Vezane vijesti
-
-
-
Prvi čovjek Ruske Federacije Dmitrij Medvedev stiže u Srbiju sa stotinjak suradnika, među kojima su ministri i gospodarstvenici
-
Najveći jaz između SAD-a i Rusije postoji oko protivljenja Rusije da se NATO proširi na Ukrajinu i Gruziju i oko ruskog opiranja razmještaju američkog sustava za zaštitu od projektila u Poljskoj i Češkoj
Izdvojeno
-
Hrvatski košarkaški reprezentativac Mario Hezonja, kojeg je u srijedu Euroliga kaznila s 8.000 eura zbog "nepoštivanja sudaca", odgovorio je da je ta organizacija hrabra kada treba kažnjavati, a da istovremeno odbija rješavati ozbiljne probleme u europskoj košarci.
-
Kakvo nas vrijeme očekuje danas i sutra u Dalmaciji?
-
Plesni odjel Glazbene škole Blagoje Bersa Zadar poziva vas na predstavu Na krilima baštine, koja će se održati 12. prosinca 2024. godine u 19 sati na pozornici HNK Zadar.
-
U župnoj dvorani župe sv. Anselma u Ninu predstavljena je monografija „Ecclesia Nonensis - O prošlosti Ninske biskupije“ urednika izv. prof. dr. sc. Zdenka Dundovića, u izdanju Sveučilišta u Zadru.
Reci što misliš!