Biznis

Medvedev: Rusko tržište je perspektivno i zahtjevno

Medvedev: Rusko tržište je perspektivno i zahtjevno

Medvedev hrvatskim izvoznicima preporuča i skupne nastupe u okviru klastera

Tržište Ruske Federacije je interesantno zbog rastuće potražnje za gotovo svim robama, ali je i zahtjevno pa od izvoznika traži poznavanje ruskih poslovnih običaja i kulture te navika potrošača.

Rekao je to ministar-savjetnik Veleposlanstva Ruske Federacije u Hrvatskoj Boris Medvedev na današnjem simpoziju 'Ruska Federacija - novi tržišni izazovi' održanom u organizaciji Agencije za promicanje izvoza i ulaganja.

Rusija je zemlja u dinamičnom razvoju, s ekonomskim rastom u prva četiri ovogodišnja mjeseca od 8,3 posto i rastom industrijske proizvodnje u istom razdoblju od 8,6 posto, kaže Medvedev.

U tom je razdoblju, dodaje, ruski izvoz imao vrijednost od 100 milijardi dolara, a uvoz 60 milijardi, što znači da je ostvaren višak u vanjskotrgovinskoj razmjeni od 40 milijardi dolara.

Ti podaci, kaže Medvedev, svjedoče o golemom potencijalu ruskog tržišta na kojem ima mjesta samo za one koji shvaćaju novu arhitekturu ruskih poslovnih odnosa.

To znači, ističe, da Rusija funkcionira kao potpuno otvoreno tržište, organizirano posve drukčije nego u doba SSSR-a.

Odlikuje ga visoka konkurencija, gdje ne prolazi roba čija je cijena u nesrazmjeru s kvalitetom i gdje su potrebna velika ulaganja u promociju i reklamu. To su, kaže Medvedev, posebno dobro shvatili Slovenci, pa su primjerice, od Moskve do Vladivostoka nezaobilazne reklame Gorenja.

Medvedev hrvatskim izvoznicima preporuča i skupne nastupe u okviru klastera, koncentraciju na manje gradove i udaljenije regije gdje je konkurencija slabija te sudjelovanje na sajmovima.

Posebno je istaknuo potrebu brendiranja hrvatskih proizvoda, jer Rusi, kako je rekao vole proizvode označene nekom poznatom robnom markom.

Hrvatski ambasador u Rusiji Božo Kovačević kaže da mnoge hrvatske tvrtke koje nastoje ući na rusko tržište ne mogu to same učiniti zbog visokih troškova, pa preporuča njihovo organiziranje radi zajedničkog nastupa.

Na razini Vlade, kaže Kovačević, bilo bi dobro načiniti strategiju gospodarskih odnosa s Rusijom jer bi tada bilo jasno na kakvu pomoć države tvrtke mogu računati.

Na ruskom tržištu su po njegovim riječima trenutno cijenjeni neki prehrambeni proizvodi i brodogradnja, a poznati su i tradicionalni izvoznici u Rusiju - Ericsson Nikola Tesla i Končar, dok su kompanije koje u zadnje vrijeme počinju postizati značajnije uspjehe SMS i Zlatna igla.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, vrijednost hrvatskog izvoza u Rusiju u 2007. godini bila je 157 milijuna dolara, a uvoza 2,62 milijarde dolara.


Reci što misliš!