Biznis

Turisti

Bitka za "zimmer frei"

Bitka za

Bitka "zimmer frei" oglašivača za svakog gosta nemilosrdna je

Brojke govore da je turista u srednjoj Dalmaciji u dosadašnjem dijelu sezone više nego lani. No unatoč tome mnogi se žale na slabu popunjenost, osobito u privatnom smještaju. Bitka "zimmer frei" oglašivača za svakog gosta nemilosrdna je.

Usporedba s čašom koja je za optimista napola puna, a za pesimista napola prazna, vrijedi i za naš turizam. Ovoga se tjedna u srednjoj Dalmaciji odmara oko 150 tisuća gostiju, što je, kažu, dobar posjet. Hoteli su uglavnom popunjeni, ali je veći dio od 100 tisuća kreveta u privatnom smještaju još prazan.

Neusklađenost turističke izgradnje s potražnjom na tržištu prispjela je na naplatu, tvrdi Ružica Mikačić, predsjednica TZ-a grada Splita. Budući da se u hotelskom smještaju godišnje na tržište "stavi" najviše nekoliko stotina novih ili obnovljenih kreveta, a u privatnim apartmanima je ta brojka nekoliko tisuća godišnje - Jadran je pun polupraznih apartmana.

Turizmu ne pomažu ni radovi sa šibenskih prometnica, iz Tisnoga i Murtera, gdje se gosti usred sezone mogu uvjeriti da smo vrijedan narod. A gosti se žale i da je u odnosu na prošlu godinu sve poskupjelo. Iduće godine tražit će, kažu, alternativu - Španjolsku ili Portugal.

Isticanjem astronomskih cijena u predsezoni pa drastičnim smanjenjem u špici, Sunčani Hvar izgubio je velik broj svjetskih turoperatora, a cijeli otok znatan dio turista. Mnogi tvrde da dalmatinski turizam zapravo počinje plaćati danak privatizaciji u kojoj su hotele kupili investitori, a ne ugledni hotelski lanci ili turoperatori.

Ovogodišnjim turističkim rezultatima najzadovoljnija je statistika, a najmanje su zadovoljni oni koji od turizma žive.


Reci što misliš!