Prehrana
Hrvati sve manje jedu
Gotovo nevjerojatno zvuči podatak da Hrvati trenutačno kupuju 21,7 posto manje higijenskih proizvoda u odnosu na prvu polovicu 2002. godine
Građani Hrvatske zbog podivljalih cijena sve manje jedu, a proizvoda za higijenu kupuju gotovo 22 posto manje nego prije šest godine, pokazuje istraživanje koje je danas objavio GfK.
Cijene osnovnih prehrambenih proizvoda porasle su u prvoj polovici ove godine 11,8 posto u odnosu na drugo polugodište prošle godine, što je uzrokovalo pad potrošnje 12,5 posto. Još je dramatičniji podatak da su u navedenom razdoblju građani Hrvatske kupili 10,4 posto manje proizvoda za higijenu.
Gotovo nevjerojatno zvuči podatak da Hrvati trenutačno kupuju 21,7 posto manje higijenskih proizvoda u odnosu na prvu polovicu 2002. godine, razdoblje od koje GfK prati indeks potrošnje. Podaci indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava upućuju na strmoglavi pad u prvoj polovici ove godine zbog znatnog porasta cijena promatrane GfK-ove košarice proizvoda. Promatrana košarica razdvojena je u tri podgrupe.
Tako "osnovni prehrambeni proizvodi" pokazuju gotovo 12-postotni skok cijena i najozbiljniji pad kupljenih količina (12,5 posto). Higijenski proizvodi poskupjeli su u promatranom razdoblju čak 20,3 posto, što je uzrokovalo pad u kupljenim količinama (10,4 posto). U GfK ističu da se u ovoj grupi nalaze i deterdženti, koje karakterizira činjenica da se sve više kupuju u koncentriranom obliku pa time smanjuju njihov volumen kupnje, ali to ne umanjuje značenje pada ukupnog volumena potrošnje za sve promatrane higijenske proizvode.
Konačno i "neesencijalni proizvodi", među kojima su instant kava, voćni sokovi, voda, fermentirani mliječni proizvodi... poskupjeli su u odnosu na kraj prošle godine 8,4 posto, što je potrošnju tih proizvoda smanjilo 11,6 posto.
U kontinuiranom istraživanju potrošnje kućanstava od 2002. godine GfK prikuplja podatke na temelju dnevnika u koji kućanstva dnevno upisuju detaljne informacije o svakom kupljenom proizvodu (iz domene proizvoda svakodnevne uporabe), a troše se isključivo unutar kućanstva. Tako se dobiva detaljan uvid u konkretnu potrošnju više od 50 grupa proizvoda.
Uzorak se sastoji od 1500 kućanstava i reprezentativan je za cijelo područje Hrvatske, istakli su u GfK-u. Za potrebe izračuna ovog indeksa košarica je svedena na manji broj proizvoda koji bi u stvarnosti trebali biti dostupni u svakom kućanstvu. Podaci o smanjenoj potrošnji opovrgavaju sve koji su tvrdili da inflaciju generira i povećana potražnja u Hrvatskoj.
Vezane vijesti
-
-
-
-
Često je zdrava prehrana i skupa prehrana, no niz je namirnica koje nemaju astronomsku cijenu, a svejedno su krcate antioksidantima te sličnim kemijskim spojevima koji su ključ dugog i aktivnog života
Izdvojeno
-
U prvoj utakmici 17. kola HNL-a Slaven Belupo je kao domaćin svladao Goricu sa 2-1 (0-1). Gosti su poveli golom Medina Gashija (8), no Alen Grgić (67) i Antonio Jagušić (82) su u nastavku preokrenuli.
-
U Dalmaciji će osobito na otocima puhati jako jugo, a popodne sjeverozapadni vjetar. Bit će promjenjivo, povremeno uz kišu, lokalno moguće i obilnim pljuskovima. Jutarnja temperatura zraka od 6 do 10 °C, u unutrašnjosti niža, između 2 i 4 °C, a popodnevna od 9 do 14 °C
-
Bacivši pogled na impozantan niz priznanja koje je Audiardov najnoviji i svakako najluđi uradak u dugovječnoj karijeri do sad prikupio, čovjek bi lako mogao steći krivi dojam kako se pred njim doista nalazi najimpresivnije filmsko ostvarenje godine, ali istina je potpuno drugačija.
-
Mjerenje inteligencije kod životinja prilično je škakljiva stvar. Međutim, provedeni su brojni pokusi kako bi se testirale sposobnosti sićušnih mozgova kukaca. Rezultati su iznenađujući.
Reci što misliš!