Biznis

Prehrana

Hrvati sve manje jedu

Hrvati sve manje jedu

Gotovo nevjerojatno zvuči podatak da Hrvati trenutačno kupuju 21,7 posto manje higijenskih proizvoda u odnosu na prvu polovicu 2002. godine

Građani Hrvatske zbog podivljalih cijena sve manje jedu, a proizvoda za higijenu kupuju gotovo 22 posto manje nego prije šest godine, pokazuje istraživanje koje je danas objavio GfK.

Cijene osnovnih prehrambenih proizvoda porasle su u prvoj polovici ove godine 11,8 posto u odnosu na drugo polugodište prošle godine, što je uzrokovalo pad potrošnje 12,5 posto. Još je dramatičniji podatak da su u navedenom razdoblju građani Hrvatske kupili 10,4 posto manje proizvoda za higijenu.

Gotovo nevjerojatno zvuči podatak da Hrvati trenutačno kupuju 21,7 posto manje higijenskih proizvoda u odnosu na prvu polovicu 2002. godine, razdoblje od koje GfK prati indeks potrošnje. Podaci indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava upućuju na strmoglavi pad u prvoj polovici ove godine zbog znatnog porasta cijena promatrane GfK-ove košarice proizvoda. Promatrana košarica razdvojena je u tri podgrupe.

Tako "osnovni prehrambeni proizvodi" pokazuju gotovo 12-postotni skok cijena i najozbiljniji pad kupljenih količina (12,5 posto). Higijenski proizvodi poskupjeli su u promatranom razdoblju čak 20,3 posto, što je uzrokovalo pad u kupljenim količinama (10,4 posto). U GfK ističu da se u ovoj grupi nalaze i deterdženti, koje karakterizira činjenica da se sve više kupuju u koncentriranom obliku pa time smanjuju njihov volumen kupnje, ali to ne umanjuje značenje pada ukupnog volumena potrošnje za sve promatrane higijenske proizvode.

Konačno i "neesencijalni proizvodi", među kojima su instant kava, voćni sokovi, voda, fermentirani mliječni proizvodi... poskupjeli su u odnosu na kraj prošle godine 8,4 posto, što je potrošnju tih proizvoda smanjilo 11,6 posto.

U kontinuiranom istraživanju potrošnje kućanstava od 2002. godine GfK prikuplja podatke na temelju dnevnika u koji kućanstva dnevno upisuju detaljne informacije o svakom kupljenom proizvodu (iz domene proizvoda svakodnevne uporabe), a troše se isključivo unutar kućanstva. Tako se dobiva detaljan uvid u konkretnu potrošnju više od 50 grupa proizvoda.

Uzorak se sastoji od 1500 kućanstava i reprezentativan je za cijelo područje Hrvatske, istakli su u GfK-u. Za potrebe izračuna ovog indeksa košarica je svedena na manji broj proizvoda koji bi u stvarnosti trebali biti dostupni u svakom kućanstvu. Podaci o smanjenoj potrošnji opovrgavaju sve koji su tvrdili da inflaciju generira i povećana potražnja u Hrvatskoj.


Reci što misliš!