Biznis

Privatizacija

Brodogradnja za kunu ili stečaj

Brodogradnja za kunu ili stečaj

Izuzetak su samo BSO - dio Brodosplita i Uljanik. Potencijalni partneri neće morati proizvoditi brodove, pored čega će imati i opciju preseljenja proizvodnih pogona na neku drugu lokaciju

Ukoliko iduće godine bilo koje od šest hrvatskih brodogradilišta ne bude uspješno privatizirano, nad njim će biti proveden stečaj. Prvi krug privatizacije u Uljaniku, 3. maju, Kraljevici, Brodotrogiru, Brodosplitu i BSO-u mora biti završen do 30. lipnja 2009. godine, a u slučaju neuspjeha do 30. rujna iduće godine trebao bi se provesti drugi krug privatizacije. Ako i taj krug ne bude uspješan, jedina alternativa je - stečaj, piše Novi list.

Ovaj plan privatizacije krajem prošlog tjedna na sastanku u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva predstavnicima uprava i sindikata brodogradilišta predstavio je potpredsjednik Vlade Damir Polančec .

Plan sadrži i odredba po kojoj će potencijalni partneri imati mogućnost prenamjene proizvodnje, odnosno uopće neće morati proizvoditi brodove, pored čega će imati i opciju preseljenja proizvodnih pogona na neku drugu lokaciju. Pojednostavljeno rečeno, time je ostavljena otvorena opcija da se u nekom od spomenutih brodogradilišta više ne bi gradili brodovi.

Iako za to nema konkretnih garancija, djelatnost brodogradnje morala bi biti očuvana u Uljaniku, a isto će se pokušati učiniti u većem ili manjem opsegu u 3. maju, Brodosplitu i Kraljevici. Na kraljevički škver također se odnosi mogućnost prenamjene, ali u smislu uvođenja programa gradnje luksuznih jahti kakve se nikad u Kraljevici nisu gradile.

Prema planu Brodotrogir više neće biti brodogradilište, već bi se pored marine i servisa za luksuzne jahte gradio veliki hotelski kompleks. Kroz te programe cilj je čak i zaposliti dodatni broj radnika.
Polančec je na sastanku otkrio da će vrijednost svih dionica u privatizaciji brodogradilišta iznositi jednu kunu, kao i to da bi država trebala zadržati kontrolni paket od 25 posto dionica, koji bi zatim bio ponuđen na prodaju radnicima kroz sustav radničkog dioničarstva. Izuzetak bi bilo samo Brodogradilište specijalnih objekata - dio Brodosplita, zbog vrijednosti zemljišta, i Uljanik čija cijena dionice sigurno neće biti simbolično jedna kuna, već daleko veća, piše Novi list.


Reci što misliš!