Biznis

HGK

Jan Kreber: Zadar ima potencijal za stvaranje brandova

Jan Kreber: Zadar ima potencijal za stvaranje brandova

Brand je najvažnija imovina svakog poduzeća

Danas je u Hrvatskoj Gospodarskoj Komori u Zadru održan seminar na temu Kako stvoriti i kako upravljati robnom markom - Brand management.

O Brand Managementu pričao je Karlovčanin Jan Kreber, magistar ekonomije iz područja poslovnog marketinga, a odaziv na seminar kako su rekli iz Komore, bio je zavidan.

Kreber je u višesatnom izlaganju odgovarao na pitanja zadarskih gospodarstvenika i približio im tematiku branda, i brandiranja.

U kratkom razgovoru s novinarima Kreber je pokušao ukratko odgovoriti na pitanje iz naslova seminara. Dakle, kako stvoriti i upravljati robnom markom?

- Sa puno znanja, sa puno ustrajnosti i razumijevanja što brand znači za pojedinu firmu. Možemo reći da je brend najvažnija imovina svakog poduzeća.

- Mi smo od ranog jutra do trenutka kad idemo spavati okruženi brandovima. U kupaoni prvo peremo zube sa Zirodentom, Plidentom ili nečim trećim, zatim oblačimo cipele određene marke, ulazimo u auto određene marke itd.

Proizvodi i usluge više nisu glavna stvar, brand prodaje proizvod. Postoje značajni i manje značajni brandovi, ali svaki iziskuje ulaganja.

- Ljudi razvijaju brandove radi lojalnosti, svaki proizvođač želi nekoga tko jednom kupi njegov proizvod zadržati. Cilj svakog proizvođača jest stvoriti kvalitetan proizvod i kvalitetan brand kojeg će potrošači dalje reklamirati korištenjem.

Koji su najjači brendovi u Hrvatskoj?

- Hrvatski brandovi su Zvijezda, Jamnica, Gavrilović. Ali to su stari brandovi još iz bivše države, novih brandova u posljednjih desetak godina nema, ali imamo slučajeve rebrandiranja. Hrvatsko gospodrastvo nažalost još uvijek nije dovoljno jako da bi stvorilo nekakav svjetski prepoznatljiv brand. Ali ima potencijala.

Ima li Zadar svoj brand?

- Zadar u Maraschinu ima jak brand, i ima velike potencijale u stvaranju branda u društvenom i kulturnom segmentu. Ništa ne dolazi preko noći. Jedini brendovi koji se mogu stvoriti brzo su internetski brandovi poput facebooka i slično. - za kraj je proučio Kreber

 


Reci što misliš!