Biznis

Obustavljeni projekti

Ide li graditeljstvo putem brodogradnje?

Ide li graditeljstvo putem brodogradnje?

"Bez jedne vrlo aktivne odluke države da se građevinarstvo konsolidira, ako se nešto ne napravi, vrlo lako se može dogoditi da građevinarstvo bude problem na razini brodogradnje"

Financiranje projekata u graditeljstvu gotovo je posve zaustavljeno, a ako se takvo stanje oduži, graditeljstvo bi moglo doći u situaciju u kojoj je danas brodogradnja. Izlaz bi se mogao naći u široj primjeni javno-privatnog partnerstva i koncesija, ali to je područje još nedefinirano u praksi.

Marijan Kostrenčić iz Ingre požalio se na Financijskom forumu Hrvatske poštanske banke da poslovne banke izbjegavaju financiranje duže od 24 mjeseca. Istodobno se na stranim tržištima sve češće kao uvjet za dobivanje posla traži osiguranje financiranja od pet do sedam godina. U Hrvatskoj takvo jamstvo može dati samo Hrvatska banka za obnovu i razvoj, ali njezine su mogućnosti ograničene. Kostrenčić zato upozorava na mogući crni rasplet krize u graditeljstvu.

"Bez jedne vrlo aktivne odluke države da se građevinarstvo konsolidira, ako se nešto ne napravi, vrlo lako se može dogoditi da građevinarstvo bude problem na razini brodogradnje", ističe Kostrenčić.

Tako ostaje nejasno, primjerice, i kako će se financirati posao izgradnje autoceste u Crnoj Gori, koji je nedavno dobio konzorcij hrvatskih tvrtki. U tom poslu Kostrenčić je ponudio pomoć Ingre, koja nije član konzorcija.

Đuro Kovačev iz Strabaga založio se financiranje projekata po modelu javno-privatnog partnerstva i koncesija. Kovačev je otkrio i da Strabag zajedno s poštanskom bankom priprema izgradnju stanova za najam, a vrlo su zainteresirani i za projekte u energetici, jer oni daju razmjerno brzi povrat investicije.


Reci što misliš!