Biznis

Ulaganje

Hrvatska zauzela nisku poziciju u sektoru maloprodaje

Hrvatska zauzela nisku poziciju u sektoru maloprodaje

Hrvatska je na ljestvici najprivlačnijih odredišta za ulaganje u sektor maloprodaje u 2009. na 24. mjestu

Zemlje u tranziciji i dalje su privlačna odredišta za ulaganja globalnih maloprodajnih lanaca, nudeći im nove mogućnosti u okolnostima gospodarskog usporavanja na razvijenim tržištima, ocijenila je konzultantska tvrtka A.T. Kearney u istraživanju o razvijenosti maloprodajnog sektora, kojim je obuhvaćena i Hrvatska, prenosi HRT .

Trideset tranzicijskih zemalja obuhvaćeno je istraživanjem koje tvrtka već osam godina provodi u maloprodajnom sektoru, a rangirane su na ljestvici prema pripadajućem globalnom indeksu razvijenosti maloprodaje (GRDI). Velika i otpornija tržišta visoko su rangirana na ovogodišnjoj ljestvici jer se očekuje da će ona voditi gospodarski oporavak. Tako je Indija po četvrti put u pet godina najatraktivnija zemlja za investicije u maloprodaji, dok su Rusija, Kina, UAE, Saudijska Arabija, Vijetnam, Čile, Brazil, Slovenija i Malezija među prvih deset.

Hrvatska je na ljestvici najprivlačnijih odredišta za ulaganje u sektor maloprodaje u 2009. na 24. mjestu.

Hrvatska je zauzela relativno nisku poziciju zbog niske kupovne moći zaposlenih, fragmentiranog tržišta i velike zaduženosti lokalnih lanaca, kazao je Branko Žibret, partner u A.T. Kearneyu i voditelj aktivnosti za Hrvatsku.

Dodao je također da će se daljnja konsolidacija tržišta maloprodaje u Hrvatskoj nastaviti na regionalnoj razini gdje će veliki regionalni igrači u budućnosti raditi na okrupnjavanju tržišta.

U istraživanju se ističe kako je padom prodaje na zapadnim tržištima globalna ekspanzija postala strateški važnom za rast kompanija, a u uvjetima globalne recesije povećana je dostupnost atraktivnih nekretnina u tranzicijskim zemljama.

Spor oporavak ekonomije na razvijenim tržištima čini tranzicijske zemlje važnima za rast globalnih maloprodajnih lanaca. Vodeći maloprodajni lanci moraju razviti portfolio strategiju koja balansira između velikih i razvijenih te malih tržišta u razvoju radi boljeg upravljanja rizikom poslovanja, ističe Hana Ben-Shabat, partner u A.T. Kearneyu i koordinator studije.

 

 


Reci što misliš!