Biznis

Poslovni optimizam

Trgovci se uzdaju u blagdanski šoping

Trgovci se uzdaju u blagdanski šoping

S obzirom na rast očekivanja od idućih mjeseci, trgovci svoje nade polažu u blagdanski šoping, koji bi trebao smanjiti minuse iz ove godine i donijeti toliko očekivanu financijsku injekciju tom sektoru

Nakon dva mjeseca velikog rasta, indeks poslovnog optimizma u listopadu se ponovo vratio u područje recesije, i to ponajviše zbog pada očekivanja od poslovanja u idućih šest mjeseci, piše Vjesnik

Tako je Hlipo sada 86,1 postotni bod, 3,8 postotnih bodova manje nego prošli mjesec.

Uzorak istraživanja uključuje 400 velikih, srednjih i malih tvrtki u Hrvatskoj, a temelji se na mjesečnoj anketi tvrtki u proizvodnji, graditeljstvu, trgovini, prijevozu, uslugama i turizmu.

Pad zadovoljstva vidljiv je u gotovo svim sektorima osim u trgovini, gdje zadovoljstvo raste tri mjeseca uzastopce, i graditeljstvu, u kojem očekivanja od poslovanja u idućih šest mjeseci također rastu već tri mjeseca.

S obzirom na rast očekivanja od idućih mjeseci, trgovci svoje nade polažu u blagdanski šoping, koji bi trebao smanjiti minuse iz ove godine i donijeti toliko očekivanu financijsku injekciju tom sektoru.

U građevinarstvu zadovoljstvo trenutačnom poslovnom situacijom varira, a očekivanja od idućih mjeseci kontinuirano rastu. Naime, veliki projekti kao što su gradnja industrijskih zona i veći poslovni kompleksi najveća su nada građevinarima za rast poslovanja i razlog rasta optimizma.

Proizvodni sektor nakon dva mjeseca rasta ponovo pokazuje pad optimizma, ponajviše zbog manjih očekivanja nego idućih mjeseci. Takvo raspoloženje u skladu je s rezultatima tog sektora iako neki trendovi upućuju na njegov mogući oporavak, ali ne i procvat, nego samo ublažavanje pada.

Nastavak pada zadovoljstva trenutačnom situacijom u turizmu očekivan je i za ovaj mjesec, ali ipak je nešto veći jer je osim njega taj sektor zabilježio i nešto veći pad očekivanja od poslovanja u idućih šest mjeseci.

Kao što smo predvidjeli, sektor prijevoza i usluga prati trend turističkoga, pa je tako zabilježen blagi pad optimizma tijekom listopada. Pad turizma utječe na pad broja prevezenih putnika, a pad u industrijskoj proizvodnji na pad robnog prijevoza.

Kod usluga je važno pratiti kretanja telekomunikacijske industrije u kojoj u drugom tromjesečju 2009. u odnosu na isto razdoblje 2008. broj potrošenih minuta nepokretne mreže bilježi pad od sedam posto, a broj utrošenih minuta pokretne mreže porast od 6,2 posto.

Takav trend upućuje na smanjenje minuta potrošenih za komuniciranje, što označava do sada nevidljivu štednju.

Rast odobrenja za nestambene projekte
Dok je u kolovozu površina novih stambenih objekata za koje su izdana odobrenja 17 posto manja u odnosu na isti lanjski mjesec, ove je godine zabilježen devetpostotni rast izdanih odobrenja za nestambene projekte, što upućuje na sve veću orijentaciju prema industrijskim zonama i većim poslovnim kompleksima zbog manjeg bankovnog izdavanja stambenih kredita građanima.


Reci što misliš!