Biznis

Zaštita potrošača

Napokon proradio registar "Ne zovi"

Napokon proradio registar
Screenshot / Youtube

Potrošači koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju u svrhu promidžbe ili prodaje, od danas se besplatno mogu upisati u novi registar za zaštitu potrošača

U Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva jučer je točno u podne u rad pušten Registar za zaštitu potrošača "Ne zovi". Riječ je o javnom registru telefonskih brojeva onih potrošača koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju u svrhu promidžbe ili prodaje, bez prethodno pribavljenog pristanka.

Registar je propisan Zakonom o zaštiti potrošača za čiju je provedbu nadležna tržišna inspekcija pri Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta. Omogućavanjem i pokretanjem ovog registra omogućit će se zaštita ranjivih skupina potrošača, odnosno svih onih koji svojim osobnim izborom jednostavno ne žele i nisu u mogućnosti trgovati ili sklapati bilo kakve trgovačke ugovore telefonom ili jednostavno ne žele na taj način biti uznemiravani na svoj telefonski broj.

U registar se mogu upisati svi potrošači (fizičke osobe) koji su ujedno i korisnici telefonskih usluga, što uključuje fiksni i mobilni telefon te SMS i MMS poruke. Upis ili ispis broja može tražiti samo potrošač koji je ugovorio uslugu na pojedinom telefonskom broju. Upis u registar je besplatan, a vlasnik broja treba ispravno ispuniti propisani obrazac zahtjeva i predati ga svom telekomunikacijskom operateru.

Obrazac zahtjeva za upis/ispis telefonskog broja može se pronaći ovdje.

Zahtjev se može dostaviti operateru na najmanje tri načina: osobnom dostavom u poslovnici operatora, poštom ili putem elektroničke pošte s adrese koja je prethodno provjerena i registrirana pri operateru kao adresa elektroničke pošte korisnika telefonskog broja. Operater će provjeriti valjanost zahtjeva i temeljem njega, u roku od najviše sedam dana, upisati broj u registar. U budućnosti je predviđena nadogradnja Registra kako bi postao sastavni dio sustava e-Građani, odnosno građani će u budućnosti moći sami regulirati status svojih brojeva u registru, bez telekomunikacijskih operatora  kao posrednika.

Na internetskim stranicama HAKOM-a moguće je postaviti upit o statusu pojedinog broja u registru i provjeriti je li određeni telefonski broj u registru, te vidjeti detalje o danim i povučenim privolama za promotivno kontaktiranje.

Prilikom podnošenja zahtjeva bit će moguće povući sve prethodno dane privole trgovcima. U tom slučaju trgovac s privolom s datumom prije trenutka nego je broj upisan u registar više neće smjeti pozivati taj telefonski broj, priopćeno je iz HAKOM-a.


Reci što misliš!