Biznis

Lufthansa zainteresirana?

I Croatia Airlines će u ruke stranaca

I Croatia Airlines će u ruke stranaca

Gubitak u poslovanju Croatia Airlinesa u 2009. godini je oko 110 milijuna kuna, a uzrok je pad broja putnika i plaćanje terminalske naknade

 
Hrvatsku nacionalnu aviokompaniju Croatia Airlines od bankrota bi mogla spasiti Lufthansa, najveći europski avioprijevoznik. Nakon što je Ivan Mišetić, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa, za Jutarnji otkrio da se ta aviokompanija bori s teškoćama i da je spasiti može jedino prodaja, u poslovnim su krugovima počele kružiti priče da je namjerava kupiti njemački partner Lufthansa.
U velikim financijskim problemima su i druge aviokompanije u okruženju, primjerice srpski JAT. No, doznajemo da je veća šansa da netko kupi CA nego JAT jer je sustav srpskog avioprijevoznika glomazan, pa ga je teško učiniti profitabilnim.

Odluka je na Vladi

Jučer nam u Croatia Airlinesu nisu željeli komentirati tko bi mogao biti kupac i javljaju li se već zainteresirani za hrvatskog nacionalnog prijevoznika.

- Privatizacija Croatia Airlinesa svakako je jedan od mogućih scenarija za budućnost ove kompanije, no hoće li se ona provesti i po kojem modelu, odlučit će vlasnik. Ne možemo nagađati o potencijalnim kupcima ili partnerima - poručuju iz CA.

Plijen velikih

U toj tvrtki smatraju da će sve manje europske aviokompanije u državnom vlasništvu u sljedećih nekoliko godina kupiti velike europske aviotvrtke, što ne smatraju lošim potezom nego jedinim mogućim. Gubitak u poslovanju Croatia Airlinesa u 2009. godini je oko 110 milijuna kuna.

U CA tvrde da je na gubitke tvrtke utjecao prije svega pad broja putnika. U domaćem prometu pad iznosi 9 posto. Pad broja biznis putnika je 34 posto. Problem je to što je Ina zatražila da Croatia Airlines plaća godišnju naknadu za strateške rezerve nafte, dok inozemne kompanije koje lete u Hrvatsku to ne plaćaju.

Monopoli opterećuju

Osim toga, CA je opterećen monopolima. Gorivo smije kupiti samo od Ine, a potrepštine za opskrbu aviona mora nabavljati samo od zračnih luka. No, ono što je posebno uzdrmalo domaćeg avioprijevoznika je prošlogodišnja odluka Uprave Kontrole leta da Croatia Airlines mora plaćati terminalsku naknadu. Bankrota vjerojatno neće biti jer će država pokriti gubitak. Do prodaje.

CA i Lufhansa već dugo surađuju

Croatia Airlines i Lufthansa su već 6 godina strateški partneri, pa je i to jedan od razloga zašto je najizglednije da hrvatsku aviokompaniju kupi upravo ta njemačka kompanija. Croatia Airlines postala je 2004. dio jedne od najprestižnijih putničkih zrakoplovnih udruga u svijetu pod nazivom Star Alliance, i to kroz regionalno partnerstvo koje predvodi njemačka Lufthansa.


Osobna karta Lufthanse


Reci što misliš!