Posao stoljeća
Žderić: Cijela je nacija navijala da izgubimo posao u Crnoj Gori
"Koliko je bilo zluradosti u izvještavanju, ispada da je cijela nacija navijala da ga izgubimo"
Željko Žderić, direktor Konstruktora, tvrtke predvodnice domaćeg konzorcija koji se u Crnoj Gori natjecao za gradnju autoceste Bar - Boljare, u razgovoru za Večernji list kazao je da taj posao za hrvatski konzorcij još nije izgubljen te da se nada da će na kraju ipak dobiti taj posao.
U intervjuu je istaknuo da je glavni problem gubitka posla bio različit pogled investicijske banke iz Europe i vlade Crne Gore na redoslijed izvođenja pojedinih dionica autoceste: 'Iz svojih razloga vlada Crne Gore inzistira, pa je tako bilo i u tenderu, da se prvo radi najteža dionica od Podgorice prema sjeveru, banka pak inzistira da se iz prometno-ekonomskih razloga prvo gradi od Bara prema Podgorici. Dosad nije pronađen kompromis. Naglašavam da je ta banka ključna za uspjeh ovog projekta. Bez nje veliki problem ima Crna Gora.'
Žderić smatra da je ta banka, koja misli da prvo treba graditi dionicu od Bara prema Podgorici, ključna za uspjeh projekta, jer bi kamate bile puno veće ako banka ne podrži gradnju, što bi povećalo iznos za koji se zadužuje Crna Gora. 'Bez te banke je u problemu i Crna Gora, odnosno posljedica izostanka dogovora o redoslijedu gradnje dionica autoceste, zbog čega se banka nije uključila u taj projekt, jest odbijanje tog projekta, a ne našeg konzorcija. I to je problem zašto do ovog trenutaka konzorcij nije dobio posao, jer mi smo sve što je bilo potrebno predali crnogorskoj vladi.'
Ponovio je da je njihov model financiranja i garancije bio potpun. Kritizirao je izjavu Ljube Jurčića koji smatra da gradnja autoceste Bar - Boljare Hrvatskoj nije interesantna jer će se kupovati strani strojevi i neće raditi hrvatska radna snaga: 'Svi ti stručnjaci govore na osnovi informacija koje nisu točne. Crna Gora je za Hrvatsku izvanredno zanimljivo tržište. Također je spekulacija i laž da je hrvatski konzorcij ponudio damping cijenu. To je korektna i normalna cijena koja zadovoljava sve naše kriterije. Kad bi ti stručnjaci znali što je ugovoreno i kad bi znali to analizirati, ne bi tako govorili.'
Ogorčen je zbog načina na koji se posao u Crnoj Gori prikazivao u našoj javnosti i u nekim medijima. 'Ispadalo da je to neka isključivo moja ili Radićeva prćija, a ne da je to veliki posao u kojem bi hrvatski građevinari pronašli jedan od izlaza iz trenutačne situacije. Koliko je bilo zluradosti u izvještavanju, ispada da je cijela nacija navijala da ga izgubimo. Ako je to tako, nama je drago da smo barem malo pridonijeli da se neki vesele u ova teška vremena', poručio je Žderić.
Što se pak tiče radne snage na izgradnji autoceste, direktor Konstruktora smatra da bi se svakako prvo angažirali Crnogorci, ali da se 'onda se krugovi šire u susjedstvo, a mi smo susjedi'.
Vezane vijesti
-
Konstruktor je projekt dovršio, a da s naručiteljem uopće nije potpisao ugovor o povećanju cijene
-
-
-
Izdvojeno
-
HOROSKOP - Dnevni horoskop
-
Omiljeno sanjkalište Ličana i Dalmatinaca Cvituša kod Lovinca, otvorila je svoja vrata. Snijega ima obilje, na radost i veselje najmlađih, ali i onih starijih pa zimske radosti - mogu početi.
-
Italija je drastično povećala kazne za cijeli niz prometnih prekršaja, uključujući strože kazne za vožnju iznad dopuštene razine alkohola u krvi koje mogu doseći do 2200 eura, zajedno sa šestomjesečnom zabranom vožnje.
-
Taylor Swift je dvije godine dugom i dvije milijarde dolara vrijednom turnejom srušila rekorde, ispisala povijest i doslovno izazvala potres. Što bi nakon toga najveća zvijezda svijeta još uopće mogla učiniti?
Reci što misliš!