Biznis

Megaprojekt

Kinezi žele superbrzom željeznicom povezati Peking i London

Kinezi žele superbrzom željeznicom povezati Peking i London

Željezničko povezivanje Europe i Kine, što bi, ako se projekt ostvari u cijelosti, bio najveći infrastrukturni projekt u povijesti, ipak nije dala Kina već su joj ga predložile druge države predvođene Indijom

Kina istražuje mogućnosti kojima bi svoju mrežu superbrze željeznice proširila i do Europe, sa konačnim ciljem u Londonu, čime bi se put od 8000 km uz brzine do 320 km/h mogao preći za dva dana, prenosi business.hr

Projekt u koji se upušta Kina uključivao bi najmanje 17 država, a Kina, koja je spremna sasvim sama financirati projekt od država kroz koje bi prolazila željeznica naplatila bi se u naturi, kompenzacijom u obliku prirodnih resursa.

Ideju za željezničkim povezivanjem Europe i Kine, što bi, ako se projekt ostvari u cijelosti, bio najveći infrastrukturni projekt u povijesti, ipak nije dala Kina već su joj ga predložile druge države predvođene Indijom.

Iako još nije dogovorena konačna ruta, za sada je izgledno da bi vlak koji će povezivati Kinu i krajnju točku London mogao ići preko Indije, Pakistana i Bliskog istoka, a s obzirom na to da bi trasa u Europu trebala doći s juga izgledno je da će željeznica u Europu ući iz smjera Turske i preko Balkana.

Osim ovog najizglednijeg pravca, razmatra se i trasa preko Rusije i Njemačke. 

Kina već ionako radi na velikom proširenju svoje željezničke mreže te planira u sljedećih 5 godina izgraditi 30.500 km superbrze željeznice i time povezati sve svoje veće gradove, a osim povezivanja sa Europom, planirano je i izgradnja južnog prvaca prema Vijetnami, Tailandu, Burmi i Maleziji.

Kina je već počela pregovore o gradnji s državama poput Indije i Irana, a navodno su i države istočne Europe već pokazale interes za sudjelovanje u projektu, no ne navodi se koje su to.

Najbrži vlak na svijetu Harmony Express povezuje kineske gradove Wuhan i Guangzhou, a dostiže brzinu od 400 kilometara na sat.


Reci što misliš!