Biznis

BrandZ Top 100

Najjači brendovi na svijetu

Najjači brendovi na svijetu

Prvo mjesto uvjerljivo drži Google, kompanija koja sve što dotakne pretvori u zlato.

"Jaki brandovi imaju moć da stvore poslovnu vrijednost. Imaju puno veću težinu nego prihodi, diktiraju cijene, smanjuju cijenu ulaska na nova tržišta. Zbog toga je Millward Brown Optimor stvorio BrandZ Top 100 - listu najjačih svjetskih brandova rangiranih po njihovoj cijeni u dolarima".

Millward Brown Optimor specijalizirana je kompanija posvećena isključivo brendiranju. Njihova uloga je savjetnička, u suradnji s velikim kompanijama instruiraju ih kako na najbolji mogući način naplatiti jak brand, kako što bolje brendirati svoje proizvode i na kraju izvući debeli profit iz strategije brendiranja i ulaganja u marketing.

"Sve što radimo se svodi na povezivanje branda i marketinga s novcem. Cilj je prepoznati prilike da se kroz brendiranje i marketing poveća vrijednost tvrtke i ostvari profit. Mjerimo uspjeh strategija i investiranja kako bi odredili na koji je način tvrtkama najmudrije trošiti svoj novac", opisuju u Millward Brown Optimoru svoje poslovanje.

Google sve što dotakne pretvara u zlato

Lista sto najjačih svjetskih brandova u tom je pogledu bitan pokazatelj uspješnosti poslovanja pojedinih tvrtki i njihove sposobnosti da generiraju profit. Stoga nije iznenađenje da prvo mjesto uvjerljivo drži Google, kompanija koja sve što dotakne pretvori u zlato. Treba svakako napomenuti da se izražene "cijene" odnose isključivo na trenutnu tržišnu vrijednost samo prepoznatljivog logotipa svake pojedine kompanije.

Vrijednost Googleova branda procjenjuje se na vrtoglavih 114,260 milijardi američkih dolara, što je gotovo 20 milijardi više od drugoplasiranog IBM-a čiji brand trenutno vrijedi 86,383 milijardi američkih dolara. Vrijednost Googleovog branda u 2010. je s obzirom na prošlu godinu porasla za 14 posto, dok je IBM zabilježio duplo veći rast od čak 30 posto, ali Googleu se i dalje ne može približiti.

Među 10 najjačih, čak sedam tehnoloških firmi

Treći na listi je Apple, čiji brand je porastao za 32 posto i danas vrijedi 83,153 milijardi američkih dolara. Četvrti, s nešto više od 76 milijardi, je Microsoft. Vrijednost njihova brenda se s obzirom na prošlu godinu nije promijenila. Peta je Coca Cola, čiji brand je u vrijednosti skočio za 1 posto i danas vrijedi 68 milijardi američkih dolara. U najboljih deset su još McDonald's Marlboro, China Mobile, General Electric i Vodafone.

Među deset najmoćnijih svjetskih brandova, najveći pad zabilježio je General Electric, čiji je brand prošle godine vrijedio čak 25 posto više od današnjih 45 milijardi dolara. U padu za 17 posto je Vodafone, China Mobile pao je za 14 posto, a McDonald's za 1 posto. Zanimljivo je spomenuti da su među deset najmoćnijih samo tri ne-tehnološke kompanije: Coca Cola, McDonald's i Marlboro.

Samsung najviše skočio, Nokia najviše pala

Najveći skok na listi brandova u 2010. godini u odnosu na prošlu zabilježio je Samsung. Vrijednost Samsungovog branda porasla je za čak 80 posto te danas iznosi 11,4 milijardi dolara. Samsung se nalazi na 68. mjestu najjačih svjetskih brandova. Najveći pad zabilježila je Nokia. Poznati proizvođač mobilnih telefona nalazi se na 43. mjestu, a snaga njihovog branda pala je za čak 58 posto pa on danas vrijedi 14,8 milijardi dolara.


Reci što misliš!