Biznis

Potrošačke navike

Lidl i Plodine 'pomeli' konkurenciju

Lidl i Plodine 'pomeli' konkurenciju

Prvi diskonter na hrvatskom tržištu njemački Lidl i domaće Plodine iz Rijeke u kriznoj 2009. ostavili su za "petama" najveće rivale.

Kriza je promijenila potrošačke navike i srezala potrošnju za oko 18 posto, ali nije pogodila sve trgovce pokazuju podaci poslovanja. Lidl je povećao godišnji prihod za čak 482 milijuna ili 42 posto, a Plodine su bolje za 301 milijun kuna ili 13,9 posto.

Iako Financijska agencija na svom portalu još nije učinila javno dostupnim podatke o poslovanju svih ovdašnjih poduzetnika u 2009., pa je nezahvalno ocjenjivati tržišnu utakmicu konkurencije, tjednik Lider objavio je listu 50 prihodom najvećih tvrtki među kojima je i sedam trgovaca, donosi danas.hr.

O velikom uspjehu Lidla svjedoči i činjenica da je kroz godinu dana preskočio 51 poziciju, sa 89 na 38 mjesto liste svih poduzetnika. Prvih 13 trgovina ovaj trgovac je otvorio tek u studenom 2006. Nakon tri i pol godine poslovanja ima 60 trgovina i strelovit rast prihoda, no ne odustaju od svoje poslovne filozofije nekomuniciranja o konkretnim podacima.

Iako je prihod iznimno rastao Lidl je i 2009. zaključio s gubitkom, iznosio je 44 milijuna kuna, 20 manje nego 2008. Plodine su se kroz posljednjih godinu dana u odnosu na ukupnu gospodarsku scenu pomaknule naprijed za 12 "skalina" s dobiti od 32 milijuna kuna.

Vlasnik Mile Ćurković o postignutom tek kratko kaže kako je "znanje koje se u Hrvatskoj tako malo cijeni ključ prošlogodišnjeg uspjeha tvrtke."

Ćurković nije želio otkriti konkretniji podatak na čijim je temeljima nastao lanjski uspjeh, jer bi, "iznošenjem detalja možda previše otkrio konkurenciji". Plodine imaju 51 prodajni objekt i ciljaju osvojiti 15 posto tržišnog udjela.

Konzum je s prihodom od 12,6 milijardi kuna, manjim 0,7% nego 2008. zadržao prvo mjesto. Lani je izgradio osam novih supermarketa te distribucijski centar u Zagrebu od 36.000 m2 (prodan nedavno pa iznajmljen), dok nadomak Splita završava drugi od čak 83.000 kvadrata. Godinu je zaključio s 628 trgovina površine veće od 220.000 m2.

Plodine su pretekle ne samo Lidl već i Metro, Mercator te Kaufland i Billu. Od spomenute četvorke samo je Kauflandu rastao prihod, ostali su pali od 334 do 84 milijuna kuna. Billa, prvi inozemni trgovac na HR tržištu prošlu godinu je zaključila sa 107 milijuna kuna gubitka. S liste najvećih trgovaca nestao je pak Getro, godinama se nalazio u vrhu, a 2009. nema ga ne samo među sedam najvećih trgovaca nego ni među prvih 50 poduzetnika.


Reci što misliš!