Kupovina
Kako se hrvatski kupci bore za što jeftiniji proizvod u šoping centrima?
Da su Hrvati štedljiviji dokazuje istraživanje kako mjesečno idu u četiri, dok su prije krize išli u dva različita trgovačka lanca. Domaći kupci posežu za velikim, ekonomičnijim pakiranjima, te za akcijama u jeftinijim trgovačkim lancima.
Hrvatski kupci sve su oprezniji, pa kako bi došli do jeftinijeg proizvoda danas obilaze i po četiri trgovačka centra, dok su prije krize obilazili samo dva. Istovremeno, posežu za velikim, ekonomičnijim pakiranjima, te proizvodima na akcijama.
"Novi je potrošač racionalan, nepovjerljiv i štedi na hrani i piću. Na njegove odluke o kupnji najviše utječu niska cijena i akcija, tako da se trgovačkim robnim markama, koje se sada već zovu retail brandovi – i u RH čine 16 posto vrijednosnog udjela u maloprodaji – daje sve veće značenje, pa i kompanije u njega sve više ulažu i puno se na njega oslanjaju", kazao je izvršni potpredsjednik za maloprodaju Agrokora Ante Todorić na panelu Potrošačkih 360 i trendovi u maloprodaji u sklopu EBRD-ove i Infoarenine konferencije Food, Drinks & Retail 2010.
Todorić je naveo kako hrana i piće u osobnoj
potrošnji građana sudjeluju s čak 32,1 posto. Kod naših susjeda u Srbiji
taj postotak iznosi 46 posto, a u Njemačkoj 9,7 posto, dok je prosjek u
EU 13,1 posto, piše Večernji list.
Europski indeks povjerenja potrošača je 78, dok u Hrvatskoj iznosi 48, što našu zemlju stavlja na začelje tablice po kojoj su kupci oprezniji i sve više promišljaju o kupnji.
Da su Hrvati štedljiviji
dokazuje i istraživanje kako mjesečno idu u četiri, dok su prije krize
išli u dva različita trgovačka lanca. Domaći kupci posežu za velikim,
ekonomičnijim pakiranjima, te za akcijama u jeftinijim trgovačkim
lancima, tako da RH čeka daljnji razvoj diskontnih formata prema
tržišnom udjelu od 20 posto, kao i u EU, piše Večernjak.
Prema riječima šefa Spara Croatia Helmuta Fenzela, u RH je trenutačno 90 posto preostalog tržišta na koje se mogu orijentirati i dovoljno su jaki da konkurenciju Lidla uopće nisu osjetili.
No, u hrvatskoj maloprodaji, gdje je velika konkurencija sedam velikih retailera, neizbježna je daljnja koncentracija i okrupnjavanje preuzimanjima, a vjerojatno i kapitalna povezivanja. Pritom će, slažu se i drugi vodeći trgovci regije, opstati samo oni koji se budu prilagodili zahtjevnim i dinamičnim tržišnim kretanjima.
Vezane vijesti
-
Blagdani su tradicionalno razdoblja kad se u trgovini troši više nego obično, a prosječno hrvatsko kućanstvo u uskrsnom tjednu potroši oko 15 posto više nego u običnim tjednima tijekom godine.
-
-
Mjeru podržavaju HNB, Udruga banaka te predstavnici privatnog sektora, HGK i HUP
-
Izdvojeno
-
U Dalmaciji će s promjenjivom naoblakom gdjegod pasti uglavnom samo malo kiše, i to češće prema otvorenom malo do umjereno valovitom moru
-
U organizaciji Hrvatskog odbojkaškog saveza i OK Zadar od petka, 17. siječnja do nedjelje 19. siječnja održat će se završnica prvenstva Hrvatske u odbojci za juniorke i juniore.
-
Najava događanja u Gradskoj knjižnici Zadar za tjedan od 20. do 25. siječnja 2025.
-
Jeste li se ikada zapitali zašto vas obuzme neobjašnjiv umor nakon obilnog ručka? Ovaj fenomen, poznat kao postprandijalna somnolencija, često je iskustvo mnogih, no rijetko tko razumije njegove stvarne uzroke.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.