Biznis

Mercator izgubio titulu najvećeg

Ivica Todorić najveći trgovac u bivšoj Jugoslaviji

Ivica Todorić najveći trgovac u bivšoj Jugoslaviji

Kad se gleda samo Hrvatska Konzum je i po prihodima i po broju trgovina apsolutni gospodar

Najveća maloprodajna grupa na području bivše Jugoslavije je Agrokorov trgovački lanac, Konzum i Idea, koji je lani ostvario 2,67 milijardi eura prihoda, pokazuje analiza konzultantske tvrtke Deloitte.

Iza trgovačkog carstva Ante Todorića nalazi se slovenski Mercator, lider u regiji 2008. godine, s tristotinjak milijuna eura manjim prihodima te, na trećem mjestu, srpski Delta Maxi s 1,09 milijardi eura prihoda od prodaje. Ove tri kompanije zajedno drže gotovo dvije trećine maloprodajnog tržišta.

Titulu najvećeg Mercator je izgubio zbog pada prihoda od dva posto u prošloj godini dok su Agrokorove uzdanice, Konzum i Idea, zabilježile jednaku stopu rasta.

Kad se gleda samo Hrvatska Konzum je i po prihodima i po broju trgovina apsolutni gospodar. Lani je Todorićev trgovački lanac ostvario na domaćem tržištu, u 628 trgovina, 1,54 milijarde eura prihoda što je za 350 milijuna eura više od zbroja prihoda ostala četiri najveće maloprodajna lanca!

Plodine koje su prošle godine zabilježile, na svojih 51 dućan, veliki rast od 14 posto te se probile na drugo mjesto imaju pet puta manje prihode od Konzuma, 'samo' 310 milijuna eura. Metro, na trećem mjestu, ostvario je 302 milijuna eura a za njim slijedi Mercator s 300 milijuna eura, pad od čak 13 posto u usporedbi s 2008. godinom, i Kaufland s 279 milijuna eura prihoda.

Analitičari ističu trend povećanja udjela prometa u maloprodaji koji otpada na supermarkete, na štetu malih kvartovskih trgovina.

'Samo 13 posto građana Hrvatske u dnevnu kupovinu, do 200 kuna, ide u male dućane, dok gotovo 22 posto kupuje u Konzumu', naglasio je Davor Tolić, iz agencije Ispos Puls koja je u sklopu Deloitteve analize istražila navike kupaca.

Zanimljivo je da je nakon 23 mjeseca što je bio u minusu maloprodajni indeks u srpnju zabilježio rast od 0,7 posto dok je u kolovozu još snažnije skočio za 3,9 posto. Slaven Ćurić, menadžer u Deloitteu, smtra da je to posljedica veće potrošnje zbog turističke sezone dok će daljnje kretanje indeksa ovisiti o ukupnim kretanjima u gospodarstvu, prvenstveno o stanju na tržištu rada.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.