"Borba za opstanak"
Trgovine postale jeftinije od outleta!
Priroda potrošnje kupaca potpuno se promijenila, te trgovci pribjegavaju različitim rješenjima kako bi vratili potrošnju na stare razine
Konzultantica u A.T. Kearneyu, Barbara Dorić, objasnila je za Poslovni dnevnik kako je recesija znatno utjecala na trendove kod potrošača, koji sad traže jednostavnije asortimane nižih cijena.
Ljudi kupuju neophodne stvari i zasićeni su brendovima, sada su naviknuti imati manje, pa će se najvjerojatnije i u budućnosti tako ponašati. S popustima i cijenama koje su utjecale na potrošačku svijest, trgovci će morati raditi više kako bi privukli istu potrošnju kupaca i ostvarili marže, kazala je Dorić.
Neki trgovci su već podigli razinu usluga, nudeći fleksibilno radno vrijeme ili kućne isporuke.
Provode se i velike marketinške te promidžbene kampanje, uvode nagradne igre i degustacije, ili se, pak, u velikim trgovačkim centrima organiziraju događanja, kao npr. noćni koncerti s prigodnim sniženjima.
No, Dorić smatra kako će kupci i nakon krize štedjeti i neće više trošiti kao ranije.
Naime, istraživanje pokazuje da je trgovački rat cijenama ugrozio profitabilnost trgovina i poziciju robnih marki. U pojedinim sektorima sniženja su dostigla neočekivanih 50 do 70 posto, što su kupci uzeli zdravo za gotovo. Također, cijene u trgovinama nisu samo dosegle razinu cijena u outletima, već su i značajno niže.
Što se tiče Hrvatske, potražnja potrošača u Lijepoj našoj i dalje će se smanjivati, što neće potaknuti rast maloprodaje, objasnila je Dorić. Zarade lokalnih proizvođača bit će manje, a privatne robne marke sve će više preuzimati udjele. Nadalje, nastavit će se konsolidacija tržišta kako bi proizvođači poboljšali efikasnost, što će ostaviti samo par velikih igrača, piše Poslovni.
Inače, u A. T. Kearneyu drže da će u budućnosti dodatno rasti tenzije između proizvođača i veletrgovaca zbog pada profitabilnosti kod jednih i drugih.
Narast će investicije u inovativnost proizvoda kako bi
se proizvođači što više diferencirali i ponudili kupcima veću vrijednost
za novac, a neki će prestati ulagati u brendove i fokusirati se na
privatne robne marke. Naime, udio robnih marki u maloprodajnoj masi
porastao je od 5,4 posto u 2004. na 13,6 posto u 2009. godini, prenosi danas.hr .
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
U prvoj utakmici 17. kola HNL-a Slaven Belupo je kao domaćin svladao Goricu sa 2-1 (0-1). Gosti su poveli golom Medina Gashija (8), no Alen Grgić (67) i Antonio Jagušić (82) su u nastavku preokrenuli.
-
U Dalmaciji će osobito na otocima puhati jako jugo, a popodne sjeverozapadni vjetar. Bit će promjenjivo, povremeno uz kišu, lokalno moguće i obilnim pljuskovima. Jutarnja temperatura zraka od 6 do 10 °C, u unutrašnjosti niža, između 2 i 4 °C, a popodnevna od 9 do 14 °C
-
Bacivši pogled na impozantan niz priznanja koje je Audiardov najnoviji i svakako najluđi uradak u dugovječnoj karijeri do sad prikupio, čovjek bi lako mogao steći krivi dojam kako se pred njim doista nalazi najimpresivnije filmsko ostvarenje godine, ali istina je potpuno drugačija.
-
Mjerenje inteligencije kod životinja prilično je škakljiva stvar. Međutim, provedeni su brojni pokusi kako bi se testirale sposobnosti sićušnih mozgova kukaca. Rezultati su iznenađujući.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.