Pola zrak, pola gorivo
Smanjit će se potrošnja goriva uz pomoć zraka
Danas se istraživanja o zračnim hibridima vrše na ETH u Švicarskoj, Orleansu u Francuskoj i Sveučilištu Lund u Švedskoj
Zračni hibridi, ili pneumatski hibridi kako se također nazivaju, još nisu u proizvodnji. Ipak, električni automobili i električni hibridni automobili već iskorištavaju silu kočenja za pogon generatora koji puni baterije.
Međutim, kako navodi Per Tunestål, istraživač na
sveučilištu Lund u Švedskoj, zračni hibridi će biti mnogo jeftiniji za
proizvodnju pa korak prema komercijalizaciji koncepta ne mora biti
velik.
"Tehnologija je u potpunosti realna. Nedavno me zvao proizvođač
vozila u Indiji koji je htio početi izradu zračnih hibrida", kaže
Tunestål. Tehnologija je posebno atraktivna za sporiju gradsku vožnju,
na primjer za autobuse u gradskom prometu.
"Moje simulacije pokazuju da autobusi u gradovima mogu smanjiti svoju potrošnju goriva za 60 posto", kaže Saša Trajković, doktorski student na Sveučilištu Lund, koji je nedavno obranio tezu o toj temi.
Trajković je također izračunao da se 48 posto sile kočenja, koja se
komprimira i sprema u mali spremnik zraka koji je spojen na motor, može
kasnije ponovno koristiti. To znači da se stupanj ponovnog korištenja
zraka podudara s onim u današnjih električnih hibrida. Motor ne
zahtijeva nikakve skupe materijale i stoga je jeftin za proizvodnju.
Štoviše, zauzima puno manje prostora nego električni hibridni motor. Ova
tehnologija radi s benzinom, prirodnim plinom i dizelom.
Ideju o zračnim hibridima u početku je razvijao Ford 1990.-ih
godina, ali je američki proizvođač automobila brzo spremio planove u
ladicu jer tada nije postojala potrebna tehnologija da se projekt
pokrene. Danas se istraživanja o zračnim hibridima vrše na ETH u
Švicarskoj, Orleansu u Francuskoj i Sveučilištu Lund u Švedskoj.
Međutim, njihovi jedini rezultati do sada dolaze iz simulacija, a ne iz
eksperimenata.
Istraživači sa sveučilišta Lund otišli su korak dalje. Njihova istraživanja nisu samo teoretska - napravili su eksperiment s pravim motorom, prenosi danas.hr
Vezane vijesti
-
Automobil bismo u serijskoj proizvodnji trebali vidjeti već iduće godine
-
Dodatni segment su zelene tehnologije koje uz sve jaču pojavu hibrida i električnih vozila u brojnim segmentima automobila, autobusa, gospodarskih vozila i slično, postaje dodatna karta za uspješan oporavak automobilske industrije.
-
Iako iz tvrtke nisu dali mnogo detalja o principu rada motora, zna se da automobil u nekom dijelu rada koristi magnete
-
Vožnja zimi na kratkim udaljenostima nije ekonomična jer tada automobil troši najviše goriva, odnosno motor se ne uspijeva zagrijati.
Izdvojeno
-
Nedjelja donosi novi susret ovih dviju momčadi, sada u Sportskoj dvorani Laktaši. To će ujedno biti dvoboj dviju momčadi koje su dosadašnjim rezultatima ušle u krug momčadi koje se bore za play off
-
Nacionalni avioprijevoznik Srbije, Air Serbia, za ljeto 2025. godine planira 6 redovnih linija prema Hrvatskoj iz Beograda.
-
Prvi mandat predsjednika Milanovića istječe 19. veljače, a iz Ureda predsjednika o detaljima inauguracije još ne žele govoriti.
-
Dnevni horoskop za 19. siječnja, dan kad zvijezde poručuju sljedeće - Bikovi moraju biti otvoreni na nove prilike, Lavovi trebaju paziti da ih ne ponese pogrešna atmosfera, dok će Vodenjaci misliti na vlastito zadovoljstvo.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.