Pola zrak, pola gorivo
Smanjit će se potrošnja goriva uz pomoć zraka
Danas se istraživanja o zračnim hibridima vrše na ETH u Švicarskoj, Orleansu u Francuskoj i Sveučilištu Lund u Švedskoj
Zračni hibridi, ili pneumatski hibridi kako se također nazivaju, još nisu u proizvodnji. Ipak, električni automobili i električni hibridni automobili već iskorištavaju silu kočenja za pogon generatora koji puni baterije.
Međutim, kako navodi Per Tunestål, istraživač na
sveučilištu Lund u Švedskoj, zračni hibridi će biti mnogo jeftiniji za
proizvodnju pa korak prema komercijalizaciji koncepta ne mora biti
velik.
"Tehnologija je u potpunosti realna. Nedavno me zvao proizvođač
vozila u Indiji koji je htio početi izradu zračnih hibrida", kaže
Tunestål. Tehnologija je posebno atraktivna za sporiju gradsku vožnju,
na primjer za autobuse u gradskom prometu.
"Moje simulacije pokazuju da autobusi u gradovima mogu smanjiti svoju potrošnju goriva za 60 posto", kaže Saša Trajković, doktorski student na Sveučilištu Lund, koji je nedavno obranio tezu o toj temi.
Trajković je također izračunao da se 48 posto sile kočenja, koja se
komprimira i sprema u mali spremnik zraka koji je spojen na motor, može
kasnije ponovno koristiti. To znači da se stupanj ponovnog korištenja
zraka podudara s onim u današnjih električnih hibrida. Motor ne
zahtijeva nikakve skupe materijale i stoga je jeftin za proizvodnju.
Štoviše, zauzima puno manje prostora nego električni hibridni motor. Ova
tehnologija radi s benzinom, prirodnim plinom i dizelom.
Ideju o zračnim hibridima u početku je razvijao Ford 1990.-ih
godina, ali je američki proizvođač automobila brzo spremio planove u
ladicu jer tada nije postojala potrebna tehnologija da se projekt
pokrene. Danas se istraživanja o zračnim hibridima vrše na ETH u
Švicarskoj, Orleansu u Francuskoj i Sveučilištu Lund u Švedskoj.
Međutim, njihovi jedini rezultati do sada dolaze iz simulacija, a ne iz
eksperimenata.
Istraživači sa sveučilišta Lund otišli su korak dalje. Njihova istraživanja nisu samo teoretska - napravili su eksperiment s pravim motorom, prenosi danas.hr
Vezane vijesti
-
Automobil bismo u serijskoj proizvodnji trebali vidjeti već iduće godine
-
Dodatni segment su zelene tehnologije koje uz sve jaču pojavu hibrida i električnih vozila u brojnim segmentima automobila, autobusa, gospodarskih vozila i slično, postaje dodatna karta za uspješan oporavak automobilske industrije.
-
Iako iz tvrtke nisu dali mnogo detalja o principu rada motora, zna se da automobil u nekom dijelu rada koristi magnete
-
Vožnja zimi na kratkim udaljenostima nije ekonomična jer tada automobil troši najviše goriva, odnosno motor se ne uspijeva zagrijati.
Izdvojeno
-
Sinoć je Polivalentna dvorana Providurove palače u Zadru ugostila dva iznimna benda domaće nezavisne glazbene scene - zagrebački Terminator i zadarski Nikola's Cage, u okviru posljednjeg ovogodišnjeg koncerta Urbofon Live programa.
-
Policijski službenici su vozače isključili iz prometa te su sukladno odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, prekršajno sankcionirani uz novčanu kaznu od 260 eura.
-
Zadarski bend Cyber Hate postoji od ljeta 2012. godine. Čine ga Marko Lovrić na vokalu, Kristijan Bajlo na gitari i vokalu, Josip Medić na gitari, Kristijan Šarić na bassu i Dean Cvjetanović na bubnjevima.
-
Vrijeme je za godišnju matineju košarkaša Zadra u Beogradu: u nedjelju u 12 sati u 9. kolu AdmiralBet ABA lige gostovat će kod FMP-a Soccerbet.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.