Biznis

Pola zrak, pola gorivo

Smanjit će se potrošnja goriva uz pomoć zraka

Smanjit će se potrošnja goriva uz pomoć zraka

Danas se istraživanja o zračnim hibridima vrše na ETH u Švicarskoj, Orleansu u Francuskoj i Sveučilištu Lund u Švedskoj

Zračni hibridi, ili pneumatski hibridi kako se također nazivaju, još nisu u proizvodnji. Ipak, električni automobili i električni hibridni automobili već iskorištavaju silu kočenja za pogon generatora koji puni baterije.

Međutim, kako navodi Per Tunestål, istraživač na sveučilištu Lund u Švedskoj, zračni hibridi će biti mnogo jeftiniji za proizvodnju pa korak prema komercijalizaciji koncepta ne mora biti velik.

"Tehnologija je u potpunosti realna. Nedavno me zvao proizvođač vozila u Indiji koji je htio početi izradu zračnih hibrida", kaže Tunestål. Tehnologija je posebno atraktivna za sporiju gradsku vožnju, na primjer za autobuse u gradskom prometu.

"Moje simulacije pokazuju da autobusi u gradovima mogu smanjiti svoju potrošnju goriva za 60 posto", kaže Saša Trajković, doktorski student na Sveučilištu Lund, koji je nedavno obranio tezu o toj temi.

Trajković je također izračunao da se 48 posto sile kočenja, koja se komprimira i sprema u mali spremnik zraka koji je spojen na motor, može kasnije ponovno koristiti. To znači da se stupanj ponovnog korištenja zraka podudara s onim u današnjih električnih hibrida. Motor ne zahtijeva nikakve skupe materijale i stoga je jeftin za proizvodnju. Štoviše, zauzima puno manje prostora nego električni hibridni motor. Ova tehnologija radi s benzinom, prirodnim plinom i dizelom.

Ideju o zračnim hibridima u početku je razvijao Ford 1990.-ih godina, ali je američki proizvođač automobila brzo spremio planove u ladicu jer tada nije postojala potrebna tehnologija da se projekt pokrene. Danas se istraživanja o zračnim hibridima vrše na ETH u Švicarskoj, Orleansu u Francuskoj i Sveučilištu Lund u Švedskoj. Međutim, njihovi jedini rezultati do sada dolaze iz simulacija, a ne iz eksperimenata.

Istraživači sa sveučilišta Lund otišli su korak dalje. Njihova istraživanja nisu samo teoretska - napravili su eksperiment s pravim motorom, prenosi danas.hr


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.