Biznis

Od 'Neću više nikad' do 'Zadovoljan sam'

Dvije strane medalje grupne kupovine

Dvije strane medalje grupne kupovine

Najnoviji oblik online marketinga trend je koji mahom osvaja svjetsko internetsko tržište...

U jednom se vjerojatno svi slažu, krajnji potrošač u ovom je ciklusu uvijek na dobitku, što je i logično, jer kupuje proizvod ili uslugu po cijeni pedeset posto ili više nižoj od tržišne…No, što je s trgovcima? - pitaju se na portalu profitiraj.hr .

Priča koju prodaju portali za grupnu kupovinu

Priča koju prodaju portali za grupnu kupovinu vrlo je jasna. Klijentu obećaju povećanje prometa, odnosno dolazak većeg broja kupaca, a zauzvrat uzimaju točno određenu proviziju od prodaje svakog pojedinog kupona, koja može dosegnuti i 50 posto cijene koju će platiti krajnji potrošač, odnosno kupac kupona. U želji za poslovnim uspjehom, voditelji poslovnih subjekata pristaju objaviti svoju ponudu, što je sasvim logično. Oni žele svoj objekt, bio on restoran, salon za uljepšavanje ili nešto treće, vidjeti punim.

 

Portal za grupnu kupovinu dovest će vam kupca i to je sigurno, no hoće li to za vas u konačnici biti potez koji će dovesti do povećanja zarade? Evo što misle ljudi koji su probali…

"Nikada više"

Jedina osoba koja je htjela javno govoriti o svom iskustvu je gospođa Natalija Novak, vlasnica kozmetičkog salona Beauty Balance.

- Zadovoljna sam time što je ponuda izazvala pozitivan efekt. Puno ju je ljudi pročitalo. Sve ostalo loše je iskustvo – kaže gospođa Novak. Ponudu je dala u nekoliko navrata, pri čemu se susrela s neprofesionalnošću pojedinih portala. O kupcima preko kupona kaže kako su to “lovci na prilike”, koji iskoriste ponudu i nikada se ne vrate. Od sedamdeset klijenata vratilo joj se troje.

Gospođa Novak na prvu je pomislila kako je problem možda u njoj pa je o svemu porazgovarala s kolegama koje se bave sličnom djelatnošću, a svoju su uslugu također ponudili putem portala za grupnu kupovinu.

- I moje prijateljice, vlasnice kozmetičkih salona, ali i drugih sličnih djelatnosti imaju isto iskustvo – rekla nam je Novak.

U konačnici je istaknula kako ponudu neće objaviti „više nikad“, a cijeli postupak za nju i njezine prijatelje imao je puno više negativnih, nego pozitivnih strana.

Grupni portali nisu dobri za restorane

Prema našem istraživanju, kojeg smo proveli u različitim djelatnostima, kao izrazito nezadovoljni pokazali su se voditelji i vlasnici restorana.

Vlasnik jednog restorana, koji je želio ostati anoniman, kaže kako su kupci koji dolaze s kuponima „isključivo ljudi koji ganjaju akcije i ne vraćaju se ponovo“. Konačni dojam uspoređuje s „davanjem stotinjak obroka u dobrotvorne svrhe“ te ističe kako od svega nije stekao nikakvu korist.

Ima i pozitivnih dojmova

Iako u manjem broju, bilo je i onih koji su zadovoljni portalima za grupnu kupovinu. Tako je vlasnik jednog wellness centra, koji je također želio ostati neimenovan, istaknuo kako mu je ponuda na portalu za grupnu kupovinu donijela povećanje prometa te kako se između 25 i 30 posto kupaca vratilo.

Kome se isplati grupna kupovina?

Općenito, nakon provedenog istraživanja na dvadesetak subjekata različitih branši, zaključak je – grupna kupovina sigurno se isplati djelatnostima koje pružaju specijalizirane usluge a trošak rada im je isključivo plaća zaposlenika. Dakle oni koji nemaju troškove nabavke roba, ili namirnica u slučaju restorana.

Primjerice u slučaju restorana, svaki prodani kupon uglavnom stvara trenutni gubitak – minimalni, tako su nas informirali u ovoj djelatnosti. Investicija bi se trebala vratiti ponovnim dolaskom kupca, što se rijetko dogodi…

Savjetujemo vam da prije nego što odlučite svoju ponudu dati na portale za grupnu kupovinu porazgovarate s kolegama koji se bave istom djelatnošću a imaju iskustva u ovom obliku marketinga.

Uspjeh u prvom redu ovisi o kvaliteti vašeg proizvoda, no u Hrvatskoj grupna kupovina za sada nije prilika svim djelatnostima.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.