Biznis

Genijalnu taktiku prodavača

Zašto većina cijena završava na ,99?

Zašto većina cijena završava na ,99?

Ljudi često ne žele zamarati um i ne žele trošiti energiju na razmišljanje i donošenje odluka o kupovini proizvoda, osobito kad je riječ o onima nižih cijena

Jeste li se ikada zapitali zašto većina trgovina cijene proizvoda predstavlja u obliku 'x,99' kuna. Većini potrošača taj je oblik toliko uobičajen da uopće ne primjećuju gotovo genijalno učinkovitu prodajnu taktiku koja se krije iza toga.

Možda se čini glupim staviti cijenu nekog proizvoda da bude jednu lipu, (euro) cent ili američki cent niža, ali ova cjenovna strategija primjenjuje se najmanje već sto godina. Stručnjaci ne mogu sa sigurnošću reći tko je osmislio taj trgovački trik, ali s lakoćom mogu potvrditi i objasniti njegovu učinkovitost.

Takvo formiranje cijene temelji se na teoriji da se, zato što čitamo slijeva nadesno, prva brojka cijene jače urezuje u naš um. Upravo zbog toga će potrošači prije kupiti proizvod koji košta naprimjer 9,99 kuna, a ne identičan proizvod koji stoji točno 10 kuna, piše metro-portal.hr.

Osim toga, ljudi često ne žele zamarati um i ne žele trošiti energiju na razmišljanje i donošenje odluka o kupovini proizvoda, osobito kad je riječ o onima nižih cijena, pa je lako moguće da brojeve iza glavne vrijednosti uopće ne uzimaju u obzir.

U članku Erica Andersona i Duncana Simestera, stručnjaka za marketing i menadžment, objavljenom u časopisu Harvard Business Review, objašnjava se kako ,99 ustvari predstavlja varku kojom prodavač želi uvjeriti potrošača da je određeni proizvod na sniženju. Većina potrošača nesvjesno nasjeda na to i vjeruje kako su dobro prošli kupovinom tog proizvoda.

S druge strane, postoje trgovine koje stavljaju pune cijene na proizvode. Kao primjer navode trgovine J. Crewa i Ralpha Laurena – oni na svoje proizvode stavljaju okruglu cijenu, a na odjeću koja je na sniženju stavljaju cijenu s nastavkom ,99. Objašnjenje toga vide u činjenici da oni ne žele da se nova odjeća poistovjećuje s onom 'jeftinijom', dok će trgovine koje žele naglasiti jeftine stvari u svojoj ponudi u cijenama uvijek imati varijantu ,99.

Kad su autori članka zatražili od jedne tvrtke da poveća cijenu jedne svoje haljine iz kataloga s 34 dolara na 39, potražnja za tom haljinom povećala se za trećinu, što je na najbolji mogući način dokazalo pravu moć devetke, prenosi danas.hr


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.