Genijalnu taktiku prodavača
Zašto većina cijena završava na ,99?
Ljudi često ne žele zamarati um i ne žele trošiti energiju na razmišljanje i donošenje odluka o kupovini proizvoda, osobito kad je riječ o onima nižih cijena
Jeste li se ikada zapitali zašto većina trgovina cijene proizvoda predstavlja u obliku 'x,99' kuna. Većini potrošača taj je oblik toliko uobičajen da uopće ne primjećuju gotovo genijalno učinkovitu prodajnu taktiku koja se krije iza toga.
Možda se čini glupim staviti cijenu nekog proizvoda da bude jednu lipu, (euro)
cent ili američki cent niža, ali ova cjenovna strategija primjenjuje se
najmanje već sto godina. Stručnjaci ne mogu sa sigurnošću reći tko je
osmislio taj trgovački trik, ali s lakoćom mogu potvrditi i objasniti
njegovu učinkovitost.
Takvo formiranje cijene temelji se na teoriji da se, zato što čitamo
slijeva nadesno, prva brojka cijene jače urezuje u naš um. Upravo zbog
toga će potrošači prije kupiti proizvod koji košta naprimjer 9,99 kuna, a
ne identičan proizvod koji stoji točno 10 kuna, piše metro-portal.hr.
Osim toga, ljudi često ne žele zamarati um i ne žele trošiti energiju na razmišljanje i donošenje odluka o kupovini proizvoda, osobito kad je riječ o onima nižih cijena, pa je lako moguće da brojeve iza glavne vrijednosti uopće ne uzimaju u obzir.
U članku Erica Andersona i Duncana Simestera, stručnjaka za marketing i menadžment, objavljenom u časopisu Harvard Business Review, objašnjava se kako ,99 ustvari predstavlja varku kojom prodavač želi uvjeriti potrošača da je određeni proizvod na sniženju. Većina potrošača nesvjesno nasjeda na to i vjeruje kako su dobro prošli kupovinom tog proizvoda.
S druge strane, postoje trgovine koje stavljaju pune cijene na proizvode. Kao primjer navode trgovine J. Crewa i Ralpha Laurena – oni na svoje proizvode stavljaju okruglu cijenu, a na odjeću koja je na sniženju stavljaju cijenu s nastavkom ,99. Objašnjenje toga vide u činjenici da oni ne žele da se nova odjeća poistovjećuje s onom 'jeftinijom', dok će trgovine koje žele naglasiti jeftine stvari u svojoj ponudi u cijenama uvijek imati varijantu ,99.
Kad su autori članka zatražili od jedne tvrtke da poveća cijenu jedne svoje haljine iz kataloga s 34 dolara na 39, potražnja za tom haljinom povećala se za trećinu, što je na najbolji mogući način dokazalo pravu moć devetke, prenosi danas.hr
Vezane vijesti
-
Martina Dalić rekla je, predstavljajući Prijedlog odluke o donošenju Strategije za uvođenje eura na Vladi, kako je, iako je to prvenstveno ekonomsko pitanje, jasno da će za to trebati izgraditi i političku podršku država članica.
-
Dok se Europa sunča na Jadranu, pogledajte gdje Hrvati idu na odmor i kolika je razlika u cijenama kod nas, u odnosu na ostale turističke destinacije na Mediteranu
-
Objavljena usporedna razina cijena potrošačkih dobara i usluga u 37 europskih država pokzauje da su nam cijene hrane i pića na razini EU, odjeća i obuća jednako skupi, a elektronika i skuplja
-
Izdvojeno
-
Izgradnja i uređenje luksuznog hotela Hyatt Regency Zadar ulazi u završnu fazu, što znači da kreće i zapošljavanje za jedan od najiščekivanijih turističkih projekata u Hrvatskoj.
-
Pročitajte dnevni horoskop i doznajte što vam za današnji dan predkazuju zvijezde
-
Odmah po dojavi na teren su se uputili članovi stanice iz Zadra i jedan iz Lovinca
-
Projekcija će se održati u Kino Zoni u Polivalentnoj dvorani Providurove palače u petak 13. prosinca s početkom od 20h.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.